قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی : جشنواره گلاب‌گیری در باغات دودانگه ساری باهدف توسعه درآمد و معرفی محصولات، اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

جشنواره گلابگیری در باغات دودانگه ساری

چند سالی است که کاشت گل محمدی در بخش دودانگه انجام می‌شود و تاکنون20 هکتار از زمین های این  منطقه دیدنی ورویایی به کاشت گل محمدی اختصاص یافته است و امکان توسعه این نوع کشت، تا چند صد هکتار وجود دارد .

با توجه به مزیت‌های منطقه، جشنواره گلاب‌گیری می‌تواند علاوه بر معرفی این محصول تولیدی در مازندران، باعث جذب گردشگران شود.

کشت گل محمدی در منطقه دودانگه این مزیت را دارد که مانند سایر استان‌هایی که کشت گل محمدی دارند با کمبود آب مواجه نیست و به گواهی مراکز تحقیقاتی، گلاب تولیدی از باغات بخش دودانگه مازندران با گلاب دیگر استان‌هایی که در این زمینه سابقه طولانی دارند، برابری می‌کند.

در این راستا معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران نیز اعلام نموده  طبق ارزیابی های صورت گرفته در ارتفاعات دودانگه و چهاردانگه نشان می دهد که کیفیت گل محمدی و گلاب در این مناطق ، نه تنها از قمصر کاشان پایین تر نیست بلکه در مواردی برتر است.

همچنین بخشدار دودانگه گفت: این جشنواره اردیبهشت‌ماه همراه با برنامه شاد و مفرح در باغات گل بخش دودانگه برگزار می شود.

لطف‌الله عباسی افزود: رونق جشنواره گلاب‌گیری علاوه برافزایش درآمد مردم، اشتغال جوانان ، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید وجذب گردشگران را به دنبال دارد .

وی با بیان اینکه چند سالی است که کاشت گل محمدی در بخش دودانگه انجام میشود، یادآور شد: این جشنواره به منظور توسعه و شناساندن ظرفیت‌های منطقه و بیان موانع و مشکلات تولیدکنندگان اجرا می‌شود.

عباسی با بیان اینکه رونق جشنواره گلابگیری علاوه بر افزایش درآمد مردم، اشتغال جوانان را هم به همراه دارد، خاطرنشان کرد: در کنار توسعه این جشنواره، معرفی محصول گلاب تولیدی مازندران و افزایش درآمد مردم را دنبال می کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.