خبرگزاری رویترز اعلام کرد: با کاهش انتظارات فعالان بازار انرژی درباره نتیجه بخش بودن نشست دوحه قطر، قیمت نفت در روزهای گذشته روند نزولی در پیش گرفته است.

احتمال شکست «طرح فریز نفتی» قیمت را نزولی کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، روز گذشته برخلاف روند روزهای قبل، قیمت نفت نزولی شد و این حامل انرژی با قیمتی کمتر از روهای قبل به فروش رسید. از اصلی‌ترین دلایل این کاهش قیمت ضعیف شدن توقعات و انتظارات موجود نسبت به نتیجه‌بخش بودن نشست قدرت‌های نفتی در دوحه قطر است.

طی هفته‌های گذشته بازار تمام توجه خود را بر روی روند توافق کشورها و نتایج احتمالی نشست قطر متمرکز کرده است.

در این نشست که اولین نشست کشورهای اوپکی و غیر اوپکی پس از 15 سال محسوب می‌شود قرار است کشورهایی مانند عربستان سعودی و روسیه توافق کنند تا سطح تولید نفت خود را در متوسط تولید شده ماه ژانویه سال جاری نگه داشته و افزایش ندهند.

ایران اعلام کرده است که تا پیش از رسیدن سطح تولید و صادرات نفت خود به دوران پیش از تحریم‌ها از پیوستن به این توافق خودداری خواهد کرد.

بنا به اعلام یکی از فعالان بازار نفت، در صورت عدم خروج نتیجه قابل توجه از نشست دوحه قطر که روز یکشنبه برگزار خواهد شد، نتیجه این اجلاس چیز قابل توجهی نخواهد بود و تاثیر زیادی بر بازار نخواهد داشت به همین دلیل من ترجیح می‌دهم نفت خود را همین امروز عرضه کنم.

بنا به گفته فعالان بازار نفت شناسایی سود از سوی صندوق‌ها پیش از برگزاری نشست دوحه نیز یکی دیگر از دلایل فشار بر قیمت نفت در بازار بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.