سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد در اظهار نظری گفت، آمریکا و اسرائیل فرصت‌های بزرگی را در ده سال گذشته برای نابودسازی قابلیت‌های هسته‌ای ایران از دست دادند.

برای حمله به ایران ۱۰ سال همدیگر را نگاه کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، «جان بولتون» سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد در گفت‌و‌گو با نشریه «الگماینر» مدعی شد که آمریکا و اسرائیل فرصت‌های بزرگی را در ده سال گذشته برای نابودسازی قابلیت‌های هسته‌ای ایران از دست دادند.

جان بولتون نومحافظه‌کار که پنجشنبه گذشته در محفلی در زمینه بررسی روابط آمریکا- اسرائیل در نیویورک حاضر بود، گفت: «اسرائیل و آمریکا هر روز به هم نگاه کردند و گفتند خب چرا تو اول حمله نمی‌کنی؟ واقعیت این است که آمریکا می‌توانست در این مسیر موثرتر باشد زیرا توانمندتر بود.»

بولتون در ادامه با بیان این‌که ایران خطرناک شده است، گفت: «من مشکلی در دفاع از این حمله نداشتم زیرا تهدید هسته‌ای ایران را بسیار وخیم می‌‌دانستم.»

وی با بیان این که توافق هسته‌ای کارایی ندارد، اظهار داشت : «کمک نظامی به اعراب برای توقف جاه طلبی‌های هسته‌ای ایران کارایی ندارد. مشکل این جاست که کمک نظامی که ما به دوستان عرب خود ارائه می‌کنیم باعث ترساندن ایران نمی‌شود و برهم زدن قابلیت هسته‌ای ایران (بدین روش) غیرمعقول به نظر می‌رسد و  البته به همین دلیل است در منطقه رقابت تسلیحاتی ایجاد شده و عربستان سعودی و دیگران در پی آن هستند.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    1 0
    روزی خواهدامدتمام تصلیحات نظامی که امریکا به اعراب داده همگی برعلیه خودش بکار برود.ومکر خودشان به خودشان بازمیگردد
  • محمدرضا IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    1 0
    ایران مثل کشورهای دیگه نیست کسی بتونه بهش حمله کنه ارتش سپاه غیور مردم شجاع جونمون میدن برا ایران کسی جرات حمله نداره