۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
کد خبر: 369362

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با انتقاد از موضع منفعلانه وزارت خارجه در برابر بندهای ضدایرانی بیانیه سازمان همکاری‌های اسلامی، گفت: اگر وزارت خارجه مدبرانه‌تر ارتباطش را با کشورهای منطقه بیشتر می‌کرد، شاهد چنین اقداماتی از سوی کشورهای منطقه نبودیم.

بندهای ضدایرانی و موضع منفعلانه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مواضع منفعلانه وزارت امور خارجه در برابر چهار بند ضدایرانی بیانیه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، اظهار داشت: متأسفانه اقدامات برخی کشورهای منطقه در راستای اهداف رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: امروز رژیم صهیونیستی علاقه‌مند است کشورهای مسلمان منطقه دشمن خودشان را فراموش کنند و علیه یکدیگر اقدام نمایند، رژیم صهیونیستی برنامه‌هایی برای براندازی حکومت برخی کشورهای منطقه دارد و آنها را دنبال می‌کند اما از طرفی می‌خواهد کشورهای منطقه اهداف او را فراموش کنند و متأسفانه برخی از دولت‌های منطقه نیز در راستای توطئه برنامه‌ریزی شده صهیونیست‌ها حرکت می‌کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: امروز رژیم صهیونیستی علاقمند است همه اهدافی که به سمت دشمن اصلی یعنی اوست، به سمت و سوی کشورهای مسلمان نشانه‌گیری شود، اگر اقدامات حزب‌الله لبنان نبود معلوم نبود چه بر سر کشورهای عرب منطقه می‌آمد، امروز اگر رژیم صهیونیستی جرأت اقدام علیه برخی کشورهای عرب منطقه را هم ندارد، به خاطر سوابق بسیار ارزشمند و مقاومتی است که جنبش مقاومت به ویژه حزب‌الله از خودش بروز داده است.

آصفری بر همین اساس تأکید کرد: در این میان گلایه ما از دستگاه دیپلماسی کشورمان است که چرا رایزنی‌های خودش را با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای مسلمان تا این حد در 2 سال گذشته فراموش کرده و کوتاه آمده و بیشتر به غرب امید بسته است و از ارتباط با کشورهای منطقه کوتاهی و پرهیز می‌کند تا امروز اینگونه علیه ما و حزب‌الله لبنان بیانیه بدهند.

وی تصریح کرد: اگر دستگاه دیپلماسی ما در 2 سال گذشته به صورت مدبرانه‌تر ارتباط خودش را با کشورهای منطقه بیشتر می‌کرد و همه امیدش را به کشورهای غربی نمی‌دوخت، امروز شاهد چنین اقداماتی از سوی کشورهای منطقه نبودیم، البته بعد از این اقدام کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی هم متأسفانه دستگاه دیپلماسی موضع شفاف و روشنی نداشته و مطمئناً این کوتاه آمدن سبب می‌شود در آینده شاهد رفتارهای زشت‌تر از برخی کشورها باشیم.

آصفری در پایان خاطرنشان کرد: امروز کشورهای مسلمان باید متوجه باشند که دشمن اصلی آنان رژیم صهیونیستی است و او به دنبال ایجاد اختلاف بین کشورهای منطقه است و استارت اختلافش را هم با نفوذی که بین کشورهای اسلامی داشته، پیاده کرده است، 4 بند بیانیه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی علیه ایران و یک بند علیه حزب‌الله لبنان مصداق این مدعاست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    0 0
    در دولت یازدهم ملت ایران چنان تحقیری را تجربه کردند که در 70 سال گذشته بی سابقه بوده است از آمریکا و اروپا گرفته تا عربستان و کارشناس کویتی و امارات و حتی رییس پلیس امارات و حتی همجنسگرایان شرکت ایرباس فرانسه و همه و همه به مردم ایران یا توهین می‌کنند یا تحقیر، باید صبر کنیم تا این دولت برود و در دولت بعدی به حالت اول خود برگردیم انشاءالله.