تد کروز با کسب ۱۴ امتیاز ایالتی دیگر، فاصله خود را با دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اندکی کاهش داد.

کروز ۱۴ امتیاز ایالتی دیگر در وایومینگ به دست آورد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،در ادامه رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، مسئولان حزب جمهوری‌خواه در وایومینگ روز شنبه اعلام کردند که «تد کروز» توانسته 14 امتیاز دیگر در این ایالت به دست آورد.

کروز که بعد از دونالد ترامپ در جایگاه دوم رقابت درون حزبی جمهوری‌خواهان قرار دارد، به دست آوردن این امتیازات و پیروزی در وایومینگ، فاصله خود را با نامزد پیشتاز این حزب اندکی کاهش داد. 

انتخابات درون حزبی وایومینگ چند هفته قبل برگزار شده بود، اما نتایج نهایی آن امروز در جریان یک مجمع عمومی سران حزب مشخص شد.با در نظر گرفتن 14 امتیازی که روز شنبه اعلام شد، کروز جمعا در این ایالت 23 امتیاز به دست آورده و تنها یک امتیاز نیز به ترامپ رسیده است.

بر اساس قوانین دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در آمریکا، هر ایالت در این کشور بر اساس جمعیت امتیاز مشخصی دارد. این امتیازات در جریان انتخابات درون حزبی بین نامزدها تقسیم می‌شود و نهایتا نامزدی که اکثریت آرا را به دست آورد به عنوان کاندید نهایی هر حزب وارد روند اصلی انتخابات می‌شود.

تا پیش از اعلام نتایج روز شنبه، ترامپ 742 امتیاز داشت و کروز 529 رأی. در حزب جمهوری‌خواه هر نامزدی که تا مجمع عمومی نهایی 1237 امتیاز بیاورد، کاندید نهایی حزب می‌شود. 

روز سه‌شنبه جمهوری‌خواهان در ایالات سرنوشت ساز نیویورک انتخابات درون حزبی خواهند داشت. پیروزی قاطع ترامپ در این ایالت که 95 امتیاز دارد، می‌تواند این میلیاردر جنجالی را یک گام دیگر به پیروزی در رقابت مقدماتی نزدیک کند. 

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز 8 نوامبر 2016 (18 آبان) برگزار می‌شود. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.