نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به جای کارشکنی در قطع یارانه اغنیا پیشقدم شود.

دولت به جای کارشکنی در قطع یارانه اغنیا پیشقدم شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: با تصمیم مجلس، دولت موظف است تا نسبت به حذف تدریجی یارانه پردرآمدها و اغنیای جامعه به نفع فقرا اقدام کند تا در سایه این اقدام گروه‌های کم درآمد جامعه بیشتر مورد حمایت قرار گیرند.

وی با یادآوری اینکه زمانی دولتمردان خود موافق بودند که یارانه پرداختی به گروه‌های مختلف جامعه سر و سامان پیدا کند، اما امروز به جهات سیاسی و برخی نگرش‌های انتخاباتی پیش رو در این زمینه اعلام موضع می‌کنند، تصریح کرد: دوگانگی رفتار دولت در حذف یارانه‌ها واقعاً تأمل‌برانگیز است.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ما افرادی را سراغ داریم که با وجود درآمدهای کلان همواره یارانه ماهانه را دریافت می‌کنند که در واقع نیازی به آن ندارند در حالی که بسیاری از فقرای جامعه چشم انتظار پرداخت یارانه ماهانه هستند تا بخشی از مشکلات زندگی خود را برطرف کنند.

حقیقت‌پور افزود: به راحتی می‌توان به یک رویکرد مناسب گروه‌های پردرآمد جامعه را شناسایی و نسبت به حذف یارانه آنها اقدام کرد اما به دلایل مختلف دولت به هر بهانه‌ای از انجام این کار امتناع می‌کند در حالی که خود دولت باید از این امر استقبال کرده و موضوع پرداخت یارانه‌ها را سر و سامان واقعی بدهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: ‌در کنار پرداخت مناسب و شایسته یارانه به افراد نیازمند باید قانون هدفمندی یارانه‌ها درست و دقیق اجرایی شود و بر همین اساس زمینه‌ای فراهم آید تا بتوان در بهترین شرایط حمایت واقعی را از نیازمندان انجام داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.