معاون فرهنگی اجتماعی سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه امروز در عرصه فرهنگی کاری عمیق‌تر، مهم‌تر و اثرگذارتر از راهیان نور سراغ نداریم، گفت: همت کنید، وقت بگذارید و چند روز از سال را به اردو بیایید و راوی یاران و هم‌رزمان شهیدتان باشید.

در عرصه فرهنگی کاری مهم‌تر از راهیان نور سراغ نداریم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، محمدعلی چمی‌گو، در یادواره شهیدان سید محمد و سید احمد صالحی شریفی و در جمع رزمندگان گردان تخریب لشکر پنج نصر اظهار داشت: ما در عرصه فرهنگ و هنر، با جنگ سختی روبه‌رو هستیم، در برخی جاها موفق بوده‌ایم و در برخی بخش‌ها کاری نتوانستیم از پیش ببریم.
وی افزود: فرصت‌هایی مانند مساجد، منابر، مجالس اهل‌بیت (ع)، متعلق به ماست که اگر دشمن در اختیار داشت، می‌توانست با آنان جهان را در اختیار بگیرد. یکی از فرصت‌هایی که بعد از دفاع مقدس به وجود آمد، راهیان نور بود که پایه‌گذار آن بچه‌های تخریب بودند.
معاون فرهنگی سپاه امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: اولین اردوی راهیان نور از مشهد، در سال 1374 عازم مناطق عملیاتی شد. راهیان نور آن‌قدر اثرگذار است که افراد سرسخت در مقابل شهیدان، شکسته شدند. کسانی که ما را قبول نداشت، در مقابل عظمت شهیدان سر تعظیم فرود آوردند.
وی در ادامه با درخواست از رزمندگان تخریب گفت: همه شما بارها و بارها این ثمرات را دیده‌اید، ما در شبانه‌روز و از اول مهرماه روزانه 20 دستگاه اتوبوس از دانش آموزان و دانشجویان مشهد، راهی مناطق عملیاتی می‌شوند که اکثراً بدون راوی هستند.
معاون فرهنگی سپاه امام رضا(ع) تأکید کرد: راهیان نور بدون راوی، مانند یک اردوی فرهنگی، تفریحی است. اگر رزمندگان دوران دفاع مقدس همراهشان نباشند، این فرصت خوب فرهنگی کارایی خود را از دست می‌دهد و نمی‌توانیم بهره لازم را از این اردوها داشته باشیم.
چمی‌گو با اظهار گلایه از رزمندگان تخریب گفت: روزگاری شما در کنار یاران شهیدتان جنگیده‌اید و امروز باید رسالت زینبی را انجام دهید. در سال حتی چند روز هم شده وقت بگذارید، به راهیان نور و مناطق عملیاتی بیایید و راوی رشادت‌ها و فداکاری‌های هم‌رزمان شهیدتان باشید.
معاون فرهنگی سپاه امام رضا(ع) افزود: از چند روز دیگر اردوهای راهیان نور غرب کشور هم شروع می‌شود، در جبهه‌های میانی اکثر رزمندگان خراسان حضورداشته‌اند، جبهه‌های میمک و ایلام همچنان مظلوم هستند و کسی روایتگر فداکاری رزمندگان این مناطق نیست.
وی در پایان سخنانش تأکید کرد: امروز در عرصه فرهنگی کاری عمیق‌تر، مهم‌تر و اثرگذارتر از راهیان نور سراغ نداریم. همت کنید، وقت بگذارید و چند روز از سال را به اردو بیایید و راوی یاران و هم‌رزمان شهیدتان باشید.
در ادامه این مراسم سید ابوالقاسم صالحی‌شریفی، برادر شهیدان شریفی هم طی سخنانی گفت: تاریخ اسلام را اگر نگاه کنید، گریه مردم کوفه، با مردم شام فرق می‌کرد. بالاخره مردم کوفه، 50 سال اهل‌بیت (ع) را می‌شناختند؛ اما مردم شام شناختی از اهل‌بیت نداشتند.
وی افزود: معاویه در شام خودش را وارث پیامبر (ص) معرفی کرده بود، وقتی‌که وقایع عاشورا اتفاق افتاد، مردم شام با ورود کاروان اسرا خوشحالی کردند و همه بهتر می‌دانید که چگونه با فرزندان و ذریه پیامبر (ص) رفتار کردند.
صالحی‌شریفی خاطرنشان کرد: امروز اگر پس از 1400 سال در ایران انقلاب اسلامی اتفاق افتاد، به خاطر روایتگری و تلاش بازماندگان واقعه کربلا بود. تلاش آنان باعث شد تا فرهنگ عاشورا زنده بماند و به دست ما برسد. باید همه رزمندگان وارد کار روایتگری شوند و اجازه ندهند، تاریخ دفاع مقدس دچار تحریف شود.
وی تأکید کرد: اگر کسی امروز فکر کند، هشت سال جنگیده و دین خود را به انقلاب و نظام اسلامی ادا کرده است، سخت در اشتباه است. همه شما باید رسالت خود را در زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره فداکاری و ایثار شهیدان، ایفا کنید.
صالحی‌شریفی در ادامه همچنین گفت: کار روایتگری، ادامه همان رسالت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) است. امروز باید مراقب باشیم تا تحریفات در دفاع مقدس اتفاق نیفتد. ما همه مدیون خون شهیدانی هستیم که قطره‌قطره آن، در سرزمین‌های جنوب و غرب کشور ریخته شده است.
وی افزود: عزیزان تخریب چی، اگر امروز برای روایتگری به مناطق عملیاتی نروید، جنگ را نیمه‌تمام رها کرده‌اید. فرهنگ دفاع مقدس ناتمام مانده است.
وی تأکید کرد: امروز تحریفات در وقایع و روایتگری دفاع مقدس، دارد مسیر ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام را تغییر می‌دهد. رزمندگانی که تحصیلات بالا دارند، بیش از هرکسی می‌توانند جنگ را روایت کنند و در این زمینه اثرگذار باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.