مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي گردشگري خراسان رضوي با اشاره به ظرفيت هاي شهرستان بينالود و منطقه طرقبه و شانديز گفت: اين منطقه زيبا داراي ظرفيت هاي بسيار بالايي است و در حقيقت طرقبه و شانديز مكمل زنجيره گردشگري مذهبي مشهد است.

طرقبه و شانديز مكمل زنجيره گردشگري مذهبي مشهد است
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي حسين زارع صفت با بيان اين مطلب در جلسه تقدير از اعضاء ستاد اجرايي خدمات سفر شهرستان بينالود كه در مجتمع تفريحي - گردشگري چاليدره برگزار شد افزود: شهرستان بينالود با داراي بودن طبيعت بكر، آب و هواي مناسب و جاذبه هاي گردشگري بسيار زياد داراي ظرفيت بالايي در حوزه گردشگري است با اين حال به نظر مي رسد تنها از 30 درصد اين ظرفيت استفاده شده است.
وي با بيان اينكه 70 درصد ظرفيت منطقه طرقبه و شانديز درحوزه توسعه گردشگري به بهره برداري نرسيده است اضافه كرد: مي توان با برنامه ريزي در اين خصوص نسبت به توسعه گردشگري درآينده تصميمات بسيار خوبي گرفت.
زارع صفت در ادامه با اشاره به نامگذاري امسال از سوي رهبر معظم انقلاب با عنوان اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل افزود: توسعه گردشگري و تاكيد بر افزايش در آمدها از اين طريق يكي از راهكارهايي است كه به تحقق اقتصاد مقاومتي كمك مي كند.
وي گفت: مي توان با همدلي و مشاركت بخش دولتي و خصوصي برنامه ريزي هاي بسيار مناسبي را در خصوص توسعه گردشگري در اين شهرستان انجام داد.
وي گفت: بوم گردي و توجه به طبيعت بكر طرقبه و شانديز يكي از موضوعاتي است كه مي تواند به توسعه گردشگري در اين شهرستان كمك كند.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي در ادامه صحبت هاي خود با اشاره به غذاهاي سنتي شهرستان بينالود و منطقه طرقبه و شانديز گفت: شيشليك مهمترين غذاي اين منطقه است كه البته موضوع ثبت اين غذاي سنتي در فهرست آثار ملي نيز از سوي اين اداره كل در حال پيگيري است.
در پايان اين جلسه رئيس، دبير و اعضاء ستاد اجرايي خدمات سفر شهرستان بينالود تقدير شدند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.