۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
کد خبر: 369785

بهناز ضرابی‌زاده از انتشار کتاب جدیدش در بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

 کتاب جدید نویسنده «دختر شینا»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، بهناز ضرابی‌زاده نویسنده، از انتشار اثر جدیدش خبر داد و گفت: این کتاب دربردارنده خاطرات زهرا پناهیان، همسر شهید علی چیت‌سازیان، از سرداران بنام هشت سال دفاع مقدس استان همدان است که در قالب اثری با عنوان «گلستان یازدهم» به چاپ خواهد رسید. شهید چیت‌سازیان از شهدای شاخص استان همدان هستند شجاعت و بی باکی ایشان در رزم سرآمد است. کسی در همدان نیست که اسم این شهید برایش ناآشنا باشد؛ حتی نسل امروزی‌ها. چند کتاب هم برای ایشان نوشته شده که شاخص‌ترینش کتاب «دلیل» نوشته حمید حسام است.

وی ادامه داد: بعد از کتاب «دختر شینا» چند تا پیشنهاد جدی درباره چند شهید و چند رزمنده به من شد، اما هر کدام به دلایلی به سرانجام نرسید. از طرفی من معتقد به کار سفارشی نیستم و ترجیح می‌دهم با دلدادگی کاری را شروع کنم. به همین خاطر از ذهنم گذشت تا چند روز دیگر صبر کنم و هر شهیدی که در این چند روز سر راهم قرار گرفت، آن را انتخاب کنم. چند روز بعد دوستی از حوزه هنری استان تهران تماس گرفت و گفت که ما در حوزه چند ساعت با همسر شهید چیت‌سازیان مصاحبه انجام داده‌ایم و از من خواست که خاطره‌نگاری این کار را قبول کنم که من نیز پذیرفتم. 

ضرابی‌زاده در پاسخ به این پرسش که کدامیک از این دو کتاب، «دختر شینا» و «گلستان یازدهم» برای شما جذاب است، گفت: واقعاً نمی‌توانم بین این دو یکی را انتخاب کنم. هردو کتاب رو دوست دارم.به نظرم «گلستان یازدهم»، گلستانی است باید وارد این باغ شدو خود به تماشا نشست و بهره برد.

این نویسنده یادآور شد: زندگی مشترک پناهی با شهید چیت‌ساز یکسال و هشت ماه بیشتر نبود و اتفاقات زندگی‌شان نیز خیلی عجیب و غریب نبود، اما نگرش این دو جوان و تصمیماتی که گرفتند و تأثیر ارزش‌ها و آرمان‌ها و نوع مواجهه آنها با مسائل و مشکلات زندگیشان واقعاً جالب است. علاوه بر این، در کتاب حاضر فرهنگ و زندگی دهه شصتی‌ها نیز به خوبی توصیف و معرفی می‌شود. این کتاب هم نمونه‌ای دیگر از سبک زندگی ایرانی و اسلامی را به نمایش می‌گذارد. من کتاب‌هایم را با جان و دل می‌نویسم و با آنها زندگی می‌کنم، به همین خاطر جزوی از زندگی‌ام می‌شوند؛ انگار اصلاً خودم آنها را زندگی کرده‌ام به همین جهت گاهی به شدت دلم برایشان تنگ می‌شود. الان در باره کتاب گلستان یازدهم هم چنین حسی دارم. دلم می‌خواهد زودتر چاپ شود. احساس دلتنگی می‌کنم.

سردار شهید علی چیت‌سازیان در سال 1341 همزمان با سالروز تولد حضرت امیرالموُمنین(ع) در همدان چشم به جهان گشود، در دامان خانواده مستضعف و مذهبی رشد کرد و با موفقیت دوران ابتدایی و راهنمایی را طی کرد. ورود او به هنرستان فنی دیباج مصادف بود با قیام ملت قهرمان که می‌رفت تا در اوج شکوه به ثمر نشیند.

او که از ابتدا انسانی الهی و فردی انقلابی بود از هستی و جان خود در این قیام مایه می‌گذاشت، با پیروزی انقلاب اسلامی در میان امواج خروشان مردم مسلمان وارد شد و از دم مسیحائی امام(ره) تولدی دوباره یافت، پیرو فرمان امام خمینی(ره) مبنی برتشکیل ارتش بیست میلیونی از طریق هنرستان وارد دریای مواج بسیج و در پادگان قدس مشغول دوره آموزش شد.

هوش و ذکاوتش در کسب فنون نظامی طوری بود که در مدت کوتاهی به‌عنوان مربی نیروهای آموزشی، انتخاب شد، برای تشکل بخشیدن به نیروهای بسیجی، به همراه همرزمان اقدام به تشکیل گردان کوهستانی انصارالحسین کرد و خود مسئولیت آموزش‌های آنان را به‌عهده گرفت همراه همین بچه‌ها پا به عرصه اخلاص و ایثار جبهه نهاد.

به‌عنوان مسئول دسته و گروهان به پاسداری از انقلاب پرداخت و به خاطرعلاقه خاصی که به گشت داشت تیم‌های گشتی و اطلاعات و عملیات را راه اندازی کرد و در عملیلت نفوذی مسلم بن عقیل علاوه بر سن کمش 14 مزدور عراقی را اسیر کرده و از خاک عراق به پشت جبهه انتقال داد. با تشکیل تیپ انصار الحسین وی مسئول واحد اطلاعات و عملیات شد و در این مسئولیت خوش درخشید، در عملیات والفجر2 بعد از تلاش ها و دلاوری‌های فراوان مجروح شد و مدتی در بیمارستان بستری شد در عملیات والفجر5 چهره فعال و موفق علی و واحدش نقش مؤثری در پیروزی‌های اسلام داشت.

آنان والفجر 8 را نیز با حماسه آفرینی‌های خود در صحنه تاریخ ماندگار کردند به گونه‌ای که فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آنان را حافظان تنگه احد در نبرد فاو لقب داد. در اوایل سال65 با حفظ مسئولیت در واحد اطلاعات و عملیات مأموریت یافت تا محور عملیات بعد را تشکیل دهد در عملیات‌های کربلای 4 و 5 علی با حفظ مسئولیت قبلی مسئول محور عملیات نیز گردید، در تیر ماه سال 66 برادرش امیر چیت سازیان که مسئول گردان فتح جهاد سازندگی استان همدان بود در عملیات نصر 4 به شهادت رسید.

فرمانده اطلاعات و عملیات سپاه انصارالحسین(ع) همدان با جهاد در راه خدا و زندگی علی وار خود در روز چهارشنبه 4 آذر ماه سال 66 در حین انجام یک ماموریت گشت شناسایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد، قبل از او برادر دیگرش در راه دفاع از اسلام ناب محمدی، سردار شهید علی چیت‌سازیان شهید شاخص سال 93 در همدان شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.