قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در مراسم معارفه مدیر کل جدید روابط عمومی این آستان، اساس کار روابط عمومی را هنر دانست و اظهار داشت: کار در روابط عمومی آستان قدس رضوی، سهل ممتنع است که بخش سهل آن، اطلاع رسانی ظاهری و بخش ممتنع آن استفاده از هنر، تفکر و برنامه ریزی در ارائه فعالیت هاست.

اساس کار روابط عمومی، استفاده از هنر است
به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، در این مراسم که با معرفی محمد امین توکلی زاده به سمت مدیر کلی روابط عمومی همراه بود، مهندس مهدی عزیزیان افزود: معمولا برای هر رویدادی که در آستان قدس رضوی اتفاق می افتد، خبررسانی اولیه می شود و اخباری مبتنی بر آمار و ارقام در روزنامه ها و خبرگزاری ها منتشر می شود که این نوع اطلاع رسانی، هر چند لازم، اما کافی نیست و آنچه ضرورت دارد با جدیت بیشتری دنبال شود، پرداختن به رویدادها و خدمات از نگاه کارشناسی و توجه به حوزه اثرگذاری در میان اقشار مختلف جامعه است.


آستان قدس رضوی، پهنه وسیع خدمات
وی اظهار داشت: آستان قدس رضوی پهنه بسیار وسیعی برای کار در بخش های مختلف است که اگر مروری بر فعالیت های صورت گرفته در سالهای پس از انقلاب اسلامی داشته باشیم و اتفاقاتی که در این 37 سال در ابعاد مختلف از جمله خدمات رسانی به زائران، توسعه حرم مطهر، مباحث فرهنگی و هنری، فنی و مهندسی، ساختمان سازی (اعم از مدرسه، مسجد، مجتمع میان راهی، صحن، رواق و...)، تولید و صنعت و امثالهم افتاده را بررسی کنیم، به آمارهای قابل توجهی خواهیم رسید که می تواند برای طیف وسیع مخاطبان آستان قدس رضوی جذاب و شنیدنی باشد.
عزیزیان با اشاره به سوابق رسانه ای مدیر کل جدید روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت: آقای توکلی زاده از آن حیث که سالیان نسبتا طولانی در مجموعه صدا و سیما فعالیت داشته اند، با فنون جدید اطلاع رسانی و ابزارهای رسانه ای آشنایی دارند و سوابق ایشان نشان می دهد که در بحث رسانه و شناخت افکار عمومی صاحب نظر هستند؛ لذا انتظار می رود با رویکرد و تفکراتی جدید و متفاوت، فعالیت رسانه ای آستان قدس رضوی را سامان داده و منشأ تحول باشند.
وی ضمن قدردانی از تلاشها و خدمات سید احمد هاشم آبادی در 20 ماه گذشته در سمت سرپرستی اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی اظهار داشت: ایشان هم در مدت سرپرستی خود تلاش های زیاد و اقدامات موثری داشتند که لازم است بیش از پیش دنبال شود.
وی همچنین ضمن اعطای حکم مدیر کلی آقای توکلی زاده، تأکید کرد: در طول سالهای پس از از انقلاب اسلامی، آستان قدس رضوی منشأ خدمات بیشماری بوده است که ابعاد مختلف آن هنوز آنچنان که باید و شاید برای افکار عمومی شناخته شده نیست که لازم است از این پس بیشتر مورد اهتمام روابط عمومی واقع شود.

فرصتی استثنایی برای اصحاب هنر و رسانه
در این جلسه، توکلی زاده نیز ضمن ابراز خرسندی از توفیق خدمت گزاری در آستان ملکوتی حضرت رضا علیه السلام و گرامیداشت یاد و خاطره تولیت فقید آستان قدس رضوی گفت: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی دارای یک صبغه فرهنگی – رسانه ای هستند که این امر، یک فرصت استثنایی را برای اصحاب هنر و رسانه فراهم می کند که بتوانند از هنر خود در جهت تعالی خدمات رسانی به زائران استفاده کنند.
وی همچنین با اشاره به بند 4 حکم مقام معظم رهبری به حجت الاسلام والمسلمین رئیسی مبنی بر تأثیرگذاری جهانی، اظهار داشت: دایره مخاطبان آستان قدس رضوی نه تنها شیعیان و مسلمانان جهان، بلکه تمامی کسانی هستند که با اندیشه اسلامی و انسانی مرتبط هستند و لذا لازم است سیاست ها و برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که بتوان پیام آستان قدس رضوی را به دنیا مخابره کرد.
مدیر کل روابط عمومی آستان قدس رضوی با بیان این که آنچه در افواه و افکار عمومی از آستان قدس رضوی وجود دارد، منطبق با آنچه در درون این سازمان می بینیم، نیست، تأکید کرد: این وظیفه ما را سنگین تر می کند و لازم است طوری برنامه ریزی کنیم تا تلاش های صورت گرفته را به نحو احسن اطلاع رسانی نماییم.
وی شناخت افکار عمومی و احترام بدان، حسن ارتباط با اصحاب رسانه، استفاده از ظرفیت های رسانه ای گذشته به صورت هم افزا و ایجاد ظرفیت های جدید در عرصه رسانه برای آستان قدس رضوی را از جمله برنامه های خود ذکر کرد.
توکلی زاده بیان داشت: از همین جا از اصحاب رسانه و آفرینندگان آثار هنری دعوت می کنیم به جمع خادمان رسانه ای و هنری آستان قدس رضوی بپیوندند و سعی خواهیم کرد میزبان خوبی برای آنها باشیم.
در این مراسم سید احمد هاشم آبادی نیز به ارائه گزارشی از حدود 20 ماه سرپرستی این اداره کل ارائه کرد و اظهار داشت: در این مدت تلاش کردیم در کنار همکاران ارزشمند روابط عمومی در فضایی صمیمی و مبتنی بر رفاقت و البته صداقت و با سخت کوشی کارها را دنبال کنیم که افزایش تعاملات رسانه ای، تسریع در پاسخگویی و اطلاع رسانی و... توفیقاتی حاصل شد.
در پایان، حکم مدیر کلی روابط عمومی (امور رسانه) آستان قدس رضوی که به امضای تولیت این آستان رسیده، توسط مهندس عزیزیان به آقای توکلی زاده اعطا و از خدمات آقای هاشم آبادی با هدایایی تقدیر به عمل آمد.

بخشی از متن حکم
در بخشی از این حکم تأکید شده است: با ارزیابی مداوم فعالیت ها و خدمات گرانسنگ بارگاه ملکوتی رضوی و انعکاس شایسته آن و همچنین بسترسازی برای انتقال مناسب نظرات مردمی در جهت تصمیم سازی و بهره گیری عملیاتی مدیران به ویژه در حوزه بهبود روش ها و ارتقای بیش از پیش شرایط خدمت رسانی نهایت اهتمام و تلاش خود را مصروف دارید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.