شش فیلم سینمایی در بخش مرور سینمای فرانسه در سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر روی پرده می‌روند.

معرفی ۶ فیلم سینمای فرانسه حاضر در جشنواره جهانی فیلم فجر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم،این آثار که اغلب محصول سال 2015 هستند، در جشنواره های مختلف از جمله جشنواره کن روی پرده رفته‌اند. فیلم «قانون بازار» یکی از پرافتخارترین فیلم‌های این فهرست است که در جشنواره های متعدد تحسین شده و چند جایزه بازیگری دریافت کرده است.

ترس

گابریل دوفو سرباز وظیفه جوان در ارتش فرانسه در طول جنگ جهانی اول همراه با دیگر سربازان وظیفه همشهری خود به جنگ در سال 1914 فرستاده می‌شود. در طول نبرد، ترس ها و سختی‌های جنگ او زنده مانده و انسانیت خود را کشف می‌کند. داستان از طریق نامه هایی که به دختر مورد علاقه‌اش می نویسد دنبال می‌شود.

دیمین ادوئل در 15 مارچ 1968 در له پوی فرانسه به دنیا آمد. او از سال 1988 تا کنون بیش از 10 فیلم کوتاه، 4 مستند هنری، یک فیلم برای تلویزیون و 7 فیلم سینمایی را نوشته و کارگردانی کرده. از جمله «موراسیکس» (1992) منتخب جشنواره ونیز در سال 2004، «سرگردانی» با بازی لائه‌تیتا کاستا و بنویت ماگیمل، و «نفس عمیق» (برنده جایزه ویژه هیات داوران و فیپرشی در جشنواره فیلم ونیز در سال 2011)

عوامل فیلم: کارگردان: دیمین ادوئل، نویسنده فیلمنامه: دیمین ادوئل، بازیگران: نینو روچر، الیوت مارگوئرون، تئو چازل، پاتریک دولاته، تهیه‌کننده: جین پی‌یر گوئرین، جرارد لاکرویکس، زبان فیلم: فرانسه، کشور، سال، مدت زمان: فرانسه،‌کانادا، 2015، 93 دقیقه.

سگ‌های هار

یک جابه‌جایی بانکی به آشوب کشیده می‌شود. چهار دزد مسلح در یک مرکز خرید گروگان‌گیری و تیراندازی می‌کنند و همه را به ترس و وحشت می‌اندازند. وقتی محاصره می‌شوند به یک مرد شلیک می‌کنند و یک زن را گروگان می‌گیرند. یک ماشین را می‌دزند و پشت فرمان پدری در راه بیمارستان برای ملاقات فرزند بیمارش است. در مسیر فرار همه چیز از کنترل خارج شده، فرارشان به یک تعقیب و گریز خشن تبدیل می‌شود. برای این سگ‌های هار هیچ راه برگشتی وجود ندارد.«سگ‌های هار» اولین فیلم سینمایی اریک هانزو است که جشنواره بین المللی فیلم کن  2015 روی پرده رفته. هانزو  ابتدا در تهیه برنامه‌های ورزشی فعالیت داشت. او پس از مدتی به کانال تی‌.اف 1 رفت و در آنجا حرفه سینمایی‌خود را آغاز کرد و تهیه کنندگی دو فیلم را بر عهده گرفت: مادمازل سی (2013) و بازیکنان (2012(.

عوامل فیلم: کارگردان: اریک هانزو، نویسندگان: بنجامین راتود، یانیک داهان، اریک هانزو، بازیگران: لمبرت ویلسون، ویرجین لدوین، گیوم گوییکس، فرنک گستامبید، فرانسوا آرنود، لورن لوکاس، تهیه‌کننده: مارک دوژاردن، اریک هانزو، گیوم لکرویکس، ونسان لبرون، کشور، سال، مدت زمان: فرانسه، 2015، 100 دقیقه.

شازده کوچولو

دختری کوچک در دنیای بزرگسال‌ها با مادرش زندگی می‌کند و سعی می‌کند خودش را برای این دنیا آماده کند. همسایه‌شان، یک خلبان است که او را با دنیای عجیبی آشنا می‌کند که در آن هر چیزی ممکن است، دنیای شازده کوچولو.

مارک آزبورن در ترتون، نیوجرسی به دنیا آمد. دو نامزدی اسکار برای انیمیشن‌های شناخته‌شده‌اش دارد از جمله برای فیلم سینمایی «باب اسفنجی شلوار مکعبی« (2004) و پاندای کونگ‌فوکار (2009). «شازده کوچولو» (2015) آخرین ساخته اوست. «شازده کوچولو» جایزه بهترین فیلم انیمیشن را از مراسم سینمایی سزار دریافت کرده است.

عوامل فیلم: کارگردان: مارک آزبورن، نویسندگان: ایرنا بریگنال، باب پرسیشتی، بازیگران: جف بریجز، ماریون کوتیار، پل راد، جیمز فرانکو، بینیسیو دل‌تورو، تهیه‌کننده: دیمیتری راسما، پل راسما، اتون سوماچه، الکسیس وونارب، کشور، سال، مدت زمان: فرانسه، کانادا، 2014، 11 دقیقه.

قانون بازار

تیری مردی است 51 ساله که در کارخانه مشغول به کار است. بیکار می‌شود. او پس از 18 ماه بیکاری در یک فروشگاه به عنوان نگهبان مشغول به کار می‌شود، تیری سعی می کند با ورود به طبقه متوسط فرانسه وضعیت مالی خود را بهبود ببخشد.استفان بریزه در 18 اکتبر 1966 در رنه فرانسه به دنیا آمد. او نویسنده و کارگردان شناخته شده فرانسوی است و او را با فیلم‌هایی همچون «قانون بازار» (2015)، «برای عشق اینجا نیستم» (2005) و «مادموازل شامبون» (2009) در خاطر داریم. «قانون بازار» در جشنواره کن جایزه بهترین بازیگر مرد، جایزه کلیسای جهانی،‌ تقدیر ویژه را دریافت کرده و همچنین جایزه سزار 2016 برای بهترین بازیگر مرد را به دست آورده است. بازی بازیگر نقش اول این فیلم، بسیار مورد توجه قرار گرفته و به یکی از جذابیت‌های فیلم تبدیل شده است. این فیلم در جشنواره اروپایی بروکسل جایزه ویژه تماشاگران و در جشنواره فیلم دنور جایزه ویژه هیات داوران را دریافت کرد. «قانون بازار» در جشنواره هند طاووس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد را دریافت کرده است.

عوامل فیلم: کارگردان: استفان بریزه، نویسندگان فیلمنامه: استفان بریزه، الیویه گورس، بازیگران: ونسان لیندون، کارین دومیربک، متیو شالر، ایو اوری، تهیه‌کننده: فیلیپ بوئفارد، کریستوف روسینیون، کشور، سال، مدت زمان: فرانسه، 2015، 93 دقیقه.

ماجرای کلی‌یراستریم

دنیس روبرت خبرنگار، با برملا کردن فعالیت‌های سیاه یک شرکت بانکداری به نام کلی‌یر استریم در جهان اقتصاد اروپا طوفان به پا می‌کند. تلاش او برای پرده برداشتن از حقیقت پشت پرده بانکداری بین‌المللی او را با گروه تحقیقاتی ضد فسادی به ریاست قاضی رنود ون رایمبک آشنا می‌کند. این راه آن‌ها را به قلب یک توطئه سیاسی/اقتصادی می‌برد که بنیان‌های اروپا و خود دولت فرانسه را تکان خواهد داد.

ونسان گارنک کارگردان و نویسنده فیلم‌هایی همچون «گناهکار» (2011)،  «از طرف دخترم» (2016) و «مانند دیگران» (2008) است. «ماجرای کلی‌یراستریم» درجشنواره فیلم کن 2015 روی پرده رفته و در جشنواره فیلم بیروت و جشنواره فیلم کمبریج نمایش داشته است.

عوامل فیلم: کارگردان: ونسان گارنک، نویسندگان: ونسان گارنک و استفان کابل، بازیگران: ژیل للوچ، چارلز برلینگ، لورن کاپلو، تهیه‌کننده: فیلیپ بوفارد، کریستوف روسینیون، کشور، سال، مدت زمان: فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک- 2014، 107 دقیقه.

آنتوان چخوف 1890

آنتوان چخوف، نویسنده روس، داستان می‌نویسد و به روزنامه می‌فروشد تا خرج خانواده‌اش را تامین کند. با آشکار شدن استعدادش، مورد توجه قرار می‌گیرد و حتی تحسین تولستوی را هم برمی‌انگیزد. اما وقتی برادرش به مرض سل دچار می‌شود و می‌میرد، تصمیم می‌گیرد به خاطر حال و روز آشفته و پریشانش به جزیره ساخالین در سیبری پناه برد تا درباره این جامعه فاسد و جنایتکارانی که در آن آزادانه زندگی می‌کنند بنویسد. این سفر انگیزه نوشتن یکی از زیباترین و درخشان‌ترین آثار چخوف می‌شود.رنه فره متولد سال 1945 در لاباسه، در اکول نشنال هنرهای دراماتیک استراسبورگ، درس بازیگری خوانده و پس از مرگ پدرش در بیمارستان روانی بستری شد و این تجربه دردناک الهام‌بخش قصه اولین فیلم بلند او «گذشته پل» شد. این فیلم جایزه پان ویگو پرایس را در سال 1975 از آن خود کرد. پس از این شروع موفق، او 15 فیلم بلند سینمایی دیگر را هم نوشته و کارگردانی و تهیه کرده است که از بین آن‌ها باید به «نانرل، خواهر موزارت» اشاره کرد. البته او با کارگردانان دیگر هم در نقش تهیه کننده در ساخت فیلم‌های‌شان همکاری کرده است و در حدود 15 سال است که در دانشگاه لیل، سینما تدریس می‌کند.

عوامل فیلم: کارگردان: رنه فره، نویسنده فیلمنامه: رنه فره، بازیگران: نیکلاس ژیرو، لولیتا چاما، جنا تیام، ژاک بونافه، روبینسون استونین،‌ ماری فره، تهیه‌کننده: رنه فره، فابیان فره، کشور، سال، مدت زمان:  فرانسه، 2015، 96 دقیقه.

جشنواره جهانی فیلم فجر اول تا ششم اردیبهشت ماه امسال با دبیری رضا میرکریمی در پردیس چارسو برگزار می شود. برای اطلاع از اخبار جشنواره به سایت آن با نشانی www.fajriff.com مراجعه کنید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.