عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه رئیس بانک مرکزی هم به عهدشکنی آمریکا پس از برجام اعتراف کرد، گفت: متاسفانه برجام تاکنون هیچ دستاوری برای ایران نداشته است.

سیف هم به عهدشکنی آمریکا اعتراف کرد/ برجام تاکنون هیچ دستاوری برای ایران نداشته است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در پی اظهارات اخیر رئیس بانک مرکزی مبنی بر عهدشکنی آمریکا در برجام اظهار داشت: مقام معظم رهبری قبلا در یکی از فرمایشات خود به صراحت فرمودند که توافقنامه برجام روی کاغذ بوده و تاکنون دستاوردی نداشته است. این مسئله یک موضوع مشخص و واضحی بود.
وی افزود: برخی مسئولان و نمایندگان هم در تذکرات خود این موضوع را به صراحت بیان می‌‌کردند اما قبلا دولتی‌ها تاکید داشتند که برجام دستاوردهای زیادی داشته از جمله اشاره کردند که اگر برجام نبود ما حتی یک بشکه نفت هم نمی‌توانستیم صادر کرده و بفروشیم؛ در حالی که در زمانی هم که این توافق انجام نشده بود ما بیش از یک میلیون بشکه نفت به چین، هند و برخی کشورهای دیگر صادر می‌کردیم. لذا در این زمینه کار خاصی انجام نشده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: شاید تعدادی بشکه‌های نفت صادرات و فروش آن پس از برجام بیشتر شده باشد ولی به عقیده من این موضوع ارتباطی به برجام ندارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: آقایان دولتی در مباحث تحریم اقتصادی و پولی (بانک‌‌‌ها) بحث زیاد داشتند که سوئیفت باز شده و حتی در یک روز اعلام کردند که هزار ال سی باز شده است ولی عملا مشخص بود کاری انجام نشده است.
موسوی لارگانی بر همین اساس اضافه کرد: با صحبت‌هایی که آقای سیف داشت مشخص شد طرف مقابل عهدشکنی کرده و به تعهدات خود عمل نمی‌کند. اگر قرار است مسائل بانکی و تحریم‌های اقتصادی نتیجه‌ای داشته باشد اولین شخصی که مطلع می‌شود رئیس بانک مرکزی است.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: آقای سیف در مصاحبه‌ای عنوان کرد که عملا تاکنون هیچ کاری پس از برجام صورت نگرفته است. پس آقای سیف هم به صراحت عهدشکنی آمریکا را بر زبان آورد. کشور ما به تعهداتی که داده بود عمل کرد و دستاوردهای بسیار ارزشمندی (که خون شهدا را برای به دست آوردن آنها هدیه کرده بودیم مانند قلب راکتور آب سنگین اراک)‌ را از دست دادیم. همچنین در نطنز به تعهدات خود عمل کردیم و بسیاری از تعهدات دیگر را انجام دادیم ولی اینها هیچ دستاوردی برای ما نداشته است.
وی در خاتمه گفت: دولت باید طبق وعده‌ای که به ملت ایران داد (که اگر طرف مقابل بخواهد به تعهد خود عمل نکند ما دوباره کار را از سر می‌گیریم) عمل کند چراکه رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند طرف مقابل قابل اعتماد نیست. متاسفانه دولتمردان به لبخندهایی که دشمن داشت اعتماد کردند و این اعتماد باعث شده که ما دستاوردهای خود را از دست بدهیم. طبق نظر کارشناسان ما اگر بخواهیم به جایگاه قبل بازگردیم حداقل 4-5 سال طول می‌کشد تا بتوانیم به آن جایگاه قبلی بازگردیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.