رئیس بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ با اشاره به برنامه‌های این سازمان در هفته سلامت گفت: علاوه بر برپایی بیمارستان صحرایی در بوستان ولایت، خدمات دندانپزشکی نیز در مصلای نماز جمعه ارائه می‌شود.

 ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان در مصلای نماز جمعه تهران/دانش آموزان پیشگیری از دیابت را فرا می‌گیرند

به گزارشقدس آنلاین و به نقل از فارس، سید نظام طباطبایی در مورد برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی تهران در هفته سلامت که از یکم تا هفتم اردیبهشت برگزار می‌شود، اظهارداشت: در هفته سلامت سال گذشته برپایی ایستگاه‌های خدمات دندانپزشکی را داشتیم که امسال نیز این موضوع را توسط اعضای بسیج جامعه پزشکی انجام خواهیم داد تا در مصلی نماز جمعه تهران این خدمات به مردم ارائه شود.
وی با بیان اینکه از ١٨ تا ٢٣ اردیبهشت بیمارستان صحرایی در بوستان ولایت برپا می‌شود، افزود: بر همین اساس روزانه حدود دو هزار نفر از مردم در نواحی محروم تهران را در بخش‌های مختلف به طور رایگان پذیرش خواهیم کرد.
رئیس بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ ادامه داد: این بیمارستان صحرایی شامل بخش‌های جراحی عمومی، ارتودنسی، ای‌ام سی، تغذیه، مشاوره اعتیاد در بخش روان‌شناسی، مشاوره‌های سرطان، بخش زنان و زایمان و اورولوژی را شامل می‌شود و در ادامه قرار است که بخش تریاژ یا طب اورژانس، درمانگاه قلب، طب سنتی و سونوگرافی پرتابل نیز در این بیمارستان فعال شود.
طباطبایی بیان داشت: امسال شعار سازمان جهانی بهداشت درباره بیماری دیابت است که فعالیت‌های ما در هفته سلامت نیز بر آموزش و خود مراقبتی در عرصه دیابت، آشنا سازی مردم به ویژه جوانان و دانش آموزان با مضرات دیابت و راه‌های تشخیص این بیماری تاکید دارد پس ما سخنرانی‌های آموزشی را درباره بیماری دیابت و سایر بیماری‌های ناشی از سبک زندگی انجام خواهیم داد.
وی درباره شیوه آموزش بیماری دیابت در مدارس اظهارداشت: موضوع تعامل با اقشار در حوزه‌های مختلف مدنظر مقام معظم رهبری است که یکی از این اقشار بسیج دانش آموزی است، پس بنا داریم تا با تعامل با بسیج دانش آموزی در مدارس منتخب بتوانیم در طول سال فعالیت‌های جهادی را با تاکید بر آموزش توسعه دهیم تا اقدام مناسبی را در جهت ارتقاء سطح دانش دانش آموزان در حوزه بهداشت و آموزش‌های عمومی به ویژه درباره بیماری دیابت داشته باشیم.
رئیس بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ با اشاره به اقدامات این سازمان در هفته سلامت برای خانواده شهدا گفت: نگاهی را از سالیان گذشته در حوزه خانواده شهدا از جهت حفظ سلامت دنبال کرده‌ایم به این شکل که ارائه ویزیت رایگان و آموزش‌های خود مراقبتی سلامت فردی و اجتماعی را در هر محله انجام خواهیم داد.
وی خاطرنشان کرد: در هفته سلامت تیم‌های ما در مساجد مستقر شده و خدمات رایگان را ارائه خواهند داد همچنین ویزیت رایگان در مساجد انجام می‌گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    چرا این کارها رو در مدارس انجام نمیدید.