۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
کد خبر: 370253

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که در راستای مبارزه با داعش و برای کمک به بازپس‌گیری شهر موصل، ۲۰۰ نیروی نظامی دیگر و چندین فروند بالگرد توپدار آپاچی به عراق می‌فرستد.

اعزام ۲۰۰ کماندو و چند بالگرد آپاچی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا امروز اخباری از روند مبارزه با داعش و نحوه کمک به ارتش عراق برای حمله به مواضع این گروه تروریستی به خبرنگاران ارائه داد.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، کارتر گفته که 200 نیروی ویژه برای کمک به ارتش عراق به این کشور اعزام خواهند شد؛ چند بالگرد توپدار آپاچی هم در عراق فرود خواهند آمد.

آنطور که کارتر گفته، این نیروها به ارتش عراق در بازپس‌گیری شهر موصل از داعش کمک خواهند کرد؛ شهری که در روزهای نخستین حمله گسترده داعش به شمال عراق، سقوط کرد و انبار تسلیحات ارتش و خزانه بانکش به تاراج رفت.

وزیر دفاع آمریکا در خصوص نحوه ورود این نیروها به معرکه در عراق گفت: «نیروهای جدید عمدتاً برای دادن مشاوره نظامی به نیروهای عراقی در مجاورت جبهه‌های رویارویی با تروریست‌ها به کارگیری خواهند شد.»

کارتر آمار نظامیان آمریکایی مستقر در عراق را هم داد و گفت که با ورود این 200 نفر، چهار هزار و 87 نظامی آمریکایی در عراق خواند بود.

وزیر دفاع آمریکا از کمک‌های مالی هم خبرهایی داشت و گفت که بیش از 400 میلیون دلار آمریکا به نیروهای امنیتی عراق تخصیص داده خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.