۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹
کد خبر: 370279

نخست وزیر اردن طی سخنانی اعلام کرد که به دلیل بروز اختلافات در میان فلسطینی ها در رابطه با نصب دوربین ها در حرم قدس شریف، این اقدام متوقف شده است.

توقف نصب دوربین های مسجد الأقصی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، «عبدالله النسور» نخست وزیر اردن طی سخنانی تاکید کرد که اردن همیشه و همچنان در میان مدافعان از قضیه، مردم و مقدسات فلسطین خواهد بود.

النسور در ادامه سخنان خود تصریح کرد: هدف اصلی اردن از نصب دوربین ها در صحن ها و نه در خود مساجد قدس شریف این است که هتک حرمت های متوالی اماکن مقدس در قدس توسط صهیونیست ها به صورت کامل رصد و مستند شود.

وی با بیان این که از این طریق مسلمانان در تمامی جهان می توانند با اماکن مقدس ارتباط برقرار کنند و ابراز همبستگی و حمایت نمایند، یاد آور شد: اسرائیل در ابتدا تلاش کرد تا با شیوه های گوناگون مانع از این طرح شود اما ما بر آنها غلبه کردیم.

نخست وزیر اردن گفت: در ابتدا برخی از اهالی فلسطین در این طرح شک کردند و خواستار برخی ملاحظات شدند که ما را شگفت زده کرد اما به دلیل احترامی که ما برای دیدگاه های آنها قائلیم و همچنین حمایت ما از گزینه های مردم فلسطین، حاکمیت آنها بر خاکشان و همراهی آنها در همه شرایط، متوجه شدیم که دراین طرح اختلاف وجود دارد. بنابراین آن را متوقف کردیم.

وی تاکید کرد: از این فرصت استفاده می کنم تا مجددا موضع اردن در دفاع از قدس و مقدسات آن را در تمامی زمینه های دیپلماتیک، قانونی، رسانه ای و جهانی اعلام کنم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.