۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 370566

وب سایت روزنامه گاردین بریتانیا با انتشار گزارشی دلایل موفقیت سریال شهرزاد را مورد واکاوی قرار داده است.

 گزارش گاردین از موفقیت سریال شهرزاد
به گزارش قدس آنلاین به نقل از پعصر ایران،به نوشته گاردین یکی از دلایل موفقیت شهرزاد عبور از برخی خطوط قرمز رایج در شبکه های تلویزیون دولتی ایران در این سریال است.
 در این گزارش با اشاره به سیر داستانی این سریال که به وقایع متعاقب کودتای 28 مرداد سال 1332 (1953) در ایران می پردازد، دلیل موفقیت این سریال در جذب مخاطبان ایرانی را کمتر شدن خطوط قرمز و ممیزی رایج در شبکه های تلویزیونی ایران در این سریال دانسته است.
 این گزارش با اشاره به اینکه بسیاری از مخاطبان ایرانی در هفته های گذشته منتظر خرید پخش هفتگی این سریال از فروشگاه ها یا دانلود قانونی آن از طریق وب سایت این سریال هستند ، موفقیت سریال "حسن فتحی" را در بازتر بودن دست او در عبور از برخی خطوط قرمز رایج در تلویزیون دولتی ایران در این درام تاریخی دانسته است.
 

گاردین با اشاره به رقابت تنگاتنگ صداوسیمای ایران با شبکه های ماهواره ای نوشته است یکی از دلایل تساهل مسئولان فرهنگی ایرانی در تولید چنین سریال هایی برای شبکه نمایش  خانگی جذب مخاطبان در رقابت با شبکه های ماهواره ای از جمله سریال های پرمخاطب ترکی است که در شبکه های ماواره ای چون "GEM"  پخش می شود.

به نوشته گاردین و به گفته ناظران یکی از دلایل تساهل مسئولان فرهنگی در عبور از برخی خطوط قرمز در سریال هایی چون شهرزاد ، مقابله با سریال های ترکیه ای است که از شبکه های ماهواره ای پخش می شود.

سریال شهرزاد ماجرای رابطه یک زوج عشقی به نام " شهرزاد " و " فرهاد " را در دوران خفقان پس از کودتای 28 مرداد 1332 روایت می کند. شهرزاد یک دانشجوی پزشکی است و فرهاد یک روزنامه نگار است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.