به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ اکبر سوری، مدیرکل سازمان بهزیستی استان گفت: ۳۲۱ هزار و ۹۹۶ نفر در همدان زیر پوشش طرح اجتماع‌محور پیشگیری از اعتیاد قرار دارند.

بیش از ۳۲۰ هزار نفر در همدان زیر پوشش طرح پیشگیری از اعتیاد قرار دارند

وی افزود: برنامه طرح پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد از سال 81 در کل کشور و به تبع آن در استان همدان در حال اجراست.
وی با بیان اینکه اساس این برنامه بر همکاری و مشارکت مردم بنا شده است، خاطرنشان کرد: این طرح در فرآیند مداخله شامل نیازسنجی، برنامه‌ریزی، اقدام و اجرا توسط خود مردم و با تسهیل‌گری کارشناسان بهزیستی، سازمان‌های مردم‌نهاد و همکاران بخش غیر دولتی

انجام می‌شود.
مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان در ادامه گفت: برنامه اجتماع‌محور پیشگیری از اعتیاد در سال گذشته 337 محیط را در استان زیر پوشش قرار داده است.
وی با بیان اینکه این محیط‌ها اعم از محیط شهری و روستایی بوده است، افزود: 97 محیط شهری با 127 هزار و 928 نفر و 92 محیط روستایی با 122 هزار و 115 نفر زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.
سوری با اشاره به اینکه در مجموع این محیط‌ها، 321 هزار و 996 نفر زیر پوشش این برنامه قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: 59 مهد کودک با 6 هزار و 350 نفر، 12 محیط دانشگاهی با یک‌هزار و 960 نفر، 6 محیط نظامی با 6 هزار و 230 نفر و 71 محیط غیر

نظامی (اداری، دولتی و خصوصی) با 57 هزار و 413 نفر زیر پوشش برنامه اجتماع‌محور در استان قرار گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه این طرح به مانند سال‌های گذشته امسال نیز در استان اجرا می‌شود، یادآور شد: براساس اولویت‌های گزارش شده احتمال دارد تعداد محیط شهری و روستایی این طرح در استان افزایش یابد و یا جابه‌جایی‌هایی در این خصوص انجام شود.
مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان ادامه داد: هدف از اجرای این برنامه توانمندسازی جامعه محلی در راستای اقتدارافزایی است.
وی اساس برنامه را مبتنی بر نیازسنجی محیطی و مشارکت مردم دانست و گفت: باید در برخی از محیط‌ها نیاز آموزشی و در بعضی محیط‌های دیگر مباحثی چون اقدامات فرهنگی و... براساس اقتضای شرایط آن محیط در دستور کار قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.