تسلط ارتش بر چند منطقه در «تدمر» و رسیدن شمار مناطقی که تاکنون به روند آتش بس پیوسته اند به ۶۴ منطقه، از تحولات سوریه است.

تسلط ارتش بر چند منطقه در تدمر/پیوستن ۶۴ منطقه به آتش بس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر،شبکه المیادین از تسلط ارتش سوریه بر کوه «الدره» و تپه «المزار» در شمال شرقی شهر «تدمر» واقع در حومه شرقی حمص خبر داد.

در همین حال در پی کمین و حمله ارتش سوریه به تروریست های مسلح در نزدیکی «خان طومان» و «الزربه» در حومه حلب ده ها نفر از آنها کشته و زخمی شدند. ارتش سوریه همچنین محل تجمع تروریست های گروه موسوم به جبهه النصره در العیس، المنصوره و الراشدین در حومه جنوب و غرب حلب را هدف قرار داد. تروریست های مسلح نیز با خمپاره های موشکی منطقه الخالدیه در حلب را هدف گرفتند که این حمله تلفاتی دربرنداشت.

در عین حال ارتش سوریه با انهدام یک تانک متعلق به تروریست های مسلح در اطراف منطقه الراشدین در غرب حلب افراد حاضر در آن را به هلاکت رساند. ارتش سوریه یک تانک گروه های مسلح را نیز در حومه جنوبی حلب با یک موشک هدایت شونده هدف گرفت که در پی آن تروریست های حاضر در آن کشته شدند.

از سوی دیگر مرکز روسی نظارت بر آتش بس در سوریه که در پایگاه حمیمیم در حومه لاذقیه مستقر است روز سه شنبه اعلام کرد تعداد مناطقی که با پیوستن به روند آشتی ملی در سوریه و آتش بس موافقت کرده اند به ۶۴ منطقه رسیده است.

این مرکز همچنین از دستیابی به توافقات اولیه با نمایندگان یکی از مناطق مسکونی در استان حلب و انجام مذاکره با سرکردگان میدانی گروه های مسلح در استان حمص برای پیوستن به آتش بس در سوریه خبر داد.

به گفته این مرکز تعداد گروه های مسلح غیرقانونی که پایبندی خود را به آتش بس اعلام کرده اند به ۵۰ گروه رسیده است. مرکز روسی نظارت بر روند آتش بس در سوریه همچنین با اعلام اینکه آتش بس در استان های مختلف سوریه به صورت عمومی رعایت شده است از ۷ مورد نقض آتش بس در استان لاذقیه خبر داد که در جریان آن تروریست های مسلح گروه موسوم به احرارالشام مواضع ارتش سوریه را مورد حملات خمپاره ای قرار دادند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.