قدس آنلاین- یزد : اولين نشست مشترك اعضاي ستاد انتخابات استان يزد و شهرستان بافق با حضور معاون سياسي ،امنيتي و اجتماعي استاندار يزد ،مدير كل سياسي استانداري ، فرماندار ، اعضاي ستاد انتخابات و هيات هاي اجرايي ، بازرسي ، نظارت و شوراي تامين بافق در محل فرمانداري اين شهرستان برگزار شد.

با همراهي و همدلي خوب مجريان برگزاري انتخابات شاهد حماسه اي بي نظير و درشهرستان بافق بوديم.

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، فرماندار بافق با اشاره به برگزاري انتخابات با شكوه هفتم اسفند سال گذشته اظهارداشت : با همراهي و همدلي خوب عوامل و مجريان برگزاري انتخابات و تعامل بسيار خوب بين هيات هاي اجراي ، نظارت و بازرسي شاهد حماسه اي بي نظير و حضور گسترده مردم فهيم شهرستان بافق بوديم.

سيد مهدي طلايي مقدم افزود: هفتم اسفند ماه به لحاظ حضور 96/2 درصدي مردم شهرستان بافق سبب شد روزي ماندگار در دفتر افتخارات شهرستان رقم خورد.

وي قانونمندي ، سالم بودن و آرام بودن فضاي انتخابات را مديون تعامل ، همفكري و همدلي مردم و مسئولان در شهرستان بافق عنوان كرد و برترين ويژگي مرحله اول انتخابات خواند و گفت : اميدواريم در مرحله دوم اين فضا و همبستگي مهيا باشد تا شاهد حضور حداكثري مردم در پاي صندوق هاي اخذ راي باشيم.

رئيس هيات اجرايي انتخابات شهرستان بافق حساسيت انتخابات در مرحله دوم را بسيار بالا برشمرد و بی‌طرفی و قانونمندی را دو اصل مهم برگزاری انتخابات در مرحله دوم خواند و خاطر نشان ساخت: دست‌اندرکاران انتخابات بايد مانند دوره اول بی‌طرفی كامل را اصل قرار دهند.

در ادامه اين نشست مدير كل سياسي و انتخابات استانداري يزد به حساسيت هاي كلان اين مرحله از انتخابات اشاره كرد و گفت : نمايندگان فرماندار ، اعضاي شعب به عنوان مجريان صف اول در شعب اخذ راي نقش بسزايي در برگزاري مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي دارند.

مصطفي سالاري به دقت ، قانونمندي و اصل بي طرفي عوامل اجرايي در برگزاري انتخابات تاكيد كرد و اظهار داشت: عوامل اجرايي بايد دو اصل مهم را در روز راي گيري را ملاك عمل قرار دهند يكي ثبت و نام اخذ از راي دهندگان و دوم قرائت و شمارش آرا در پايان زمان راي گيري كه دقت نظر بسيار بالايي را مي طلبد.

دبير ستاد انتخابات استان يزد در خصوص حوزه انتخایبه افراد برای رای دادن نیز گفت: طبق قانون انتخابات کسانی که نتوانستند در دور اول شرکت کنند می توانند در هر حوزه انتخابیه رای دهند اما کسانی که در مرحله اول در هر حوزه انتخاباتی رای دادند، در مرحله دوم فقط مجاز به رای دادن در همان حوزه انتخابیه هستند و نمی‌توانند در حوزه انتخاباتی دیگری رای خود را به صندوق رای بیاندازند

سالاري به شرایط سنی لازم برای حضور در مرحله دوم انتخابات مجلس اشاره كرد و گفت : تمامي متولدين 10 ارديبهشت 1377 و قبل از آن(18 سال تمام) مي توانند در مرحله دوم ناتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي شركت نمايند.

مدير كل سياسي و انتخابات استان در پايان از بكار گيري 193 دستگاه هاي احراز هويت در مرحله دوم انتخابات خبر داد و گفت : ساز و کارهای لازم برای استفاده کاربران از دستگاه احراز هویت اندیشیده شده است و با این اقدام آرای تکراری نشان داده می‌شود.

در پايان اين نشست روساي هيات هاي نظارت و بازرسي شهرستان بافق به ارائه گزارش عملكرد در مرحله اول و اقدامات صورت گرفته در مرحله دوم پرداختند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.