۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
کد خبر: 371054

قیمت طلا پس از افزایش ۱.۵ درصدی در روز سه شنبه، امروز با اندکی تغییر به ۱۲۵۰ دلار و ۸۰ سنت‌در هر اونس رسید.

طلا کیلویی چند؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، قیمت طلا پس از افزایش 1.5 درصدی در روز سه شنبه، امروز با اندکی تغییر به 1250 دلار و 80 سنت رسید.

میزان شروع ساخت خانه های جدید در آمریکا در ماه مارس بیش از حد انتظار کاهش داشت و مجوزها برای ساخت خانه در آینده نیز به پایین ترین رقم در یک سال گذشته رسید و نشان داد که بازار مسکن همراستا با افت شدید رشد اقتصادی در این کشور شاهد رشدی کند بوده است.

گزارش روز سه شنبه وزارت بازرگانی آمریکا، ادامه گزارش های ضعیف از اقتصاد این کشور در هفته های اخیر بوده است.

ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معبر جهانی روز سه شنبه نیم درصد کاهش داشت.

آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا تقویت کننده این احساس در بازار است که افزایش نرخ بهره در سال جاری برای فدرال رزرو تصمیمی دشوار خواهد بود. فدرال رزرو در ماه دسامبر برای اولین بار در طی حدود یک دهه گذشته نرخ بهره را افزایش داد.

هرچند ناظران بازار معتقدند نرخ بهره تا ماه دسامبر افزایش بیشتری را تجربه نخواهد کرد، اما برخی نیز معتقند قبل از پایان سال دو نوبت افزایش نرخ اتفاق خواهد افتاد.

طلا به تصمیمات مربوط به نرخ بهره آمریکا حساس است زیرا افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در فلز زرد می شود.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا  روز سه شنبه با 7.43 تن کاهش به 805.03 تن رسید که بیشترین کاهش در یک ماه اخیر بود. ادامه خروج سرمایه از صندوق های سرمایه گذاری می تواند موجب تضعیف رشد قیمت طلا شود.

افت ارزش دلار موجب افزایش قیمت سایر فلزات گرانبها نیز شده است. قیمت نقره دیروز با 4.4 درصد رشد مواجه بود که بالاترین رشد از ماه اکتبر تاکنون محسوب می شد و به بالاترین رقم در 10 ماه گذشته رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.