قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی از احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۳۰۰ مگاواتی توسط سرمایه‌گذار خارجی در میانه خبر داد.

احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۳۰۰ مگاواتی با سرمایه‌گذاری خارجی در میانه

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، رضا حسینی ظهر امروز در جلسه بررسی اجرای نیروگاه سیکل ترکیبی با توان 300 مگاوات در استان در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی، با تشریح وضعیت کلی پروژه و نیز محل استقرار و راه‌اندازی نیروگاه 300 مگاواتی توسط سرمایه‌گذار خارجی در شهرستان میانه اظهار داشت: آب، برق و گاز مورد نیاز اجرای پروژه تا حدی آماده و تأمین بوده و البته لازم است شرکت سرمایه‌گذار نیز نحوه و شرایط مشارکت و اجرای پروژه را اعلام کند.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان آذربایجان‌شرقی افزود: شرکت سرمایه‌گذار لازم است مشخص کند که قالب سرمایه‌گذاری آنها به طریق فاینانس خواهد بود یا B.O.O، چرا که هرکدام از اینها گارانتی خاص خود را دارد و البته آنچه برای ما مهم است فاینانس است.

وی گفت: با عنایت به اینکه پروژه‌های دولتی از طریق مناقصه انجام می‌گیرد، گفت: شرکت سرمایه‌گذار اگر قالب و مدل‌های سرمایه‌گذاری را اعلام کند ما نیز آماده‌ایم تا در اسرع وقت اطلاعات لازم پروژه‌های دولتی را در اختیار‌شان بگذاریم و البته در فرصتی که شرکت سرمایه‌گذار به ارزیابی پروژه‌ها می‌پردازد ما نیز شرکت مربوطه را ارزیابی و اطلاعات لازم را به دست خواهیم آورد.

حسینی افزود: در رابطه با نیروگاه‌ها، انجام امور و قالب و مدل سرمایه‌گذاری به طریق B.O.O است که انتظار داریم شرکت سرمایه‌گذار مدل‌ها، نحوه سرمایه‌گذاری و پرداخت‌ها را در فرصت  مشخص و به صورت مکتوب اعلام کنند تا ما نیز مکاتبات و خواسته‌هایمان را با دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات سرمایه‌گذاری به انجام برسانیم.

وی ادامه داد: شهرستان میانه تفاهمنامه همکاری را نیز آماده کرده و مجوزهای لازم را نیز اخذ کرده است که در صورت بازدید سرمایه‌گذار از محل اجرای پروژه و درخواست کتبی برای اجرا، مجوز به نام شرکت سرمایه‌گذار می‌خورد در حقیقت نیروگاه میانه برق آبی است.

حسینی از آمادگی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان برای همکاری با شرکت سرمایه‌گذار تا حصول نتیجه نهایی از دستگاه‌های اجرایی برای راه‌اندازی نیروگاه اعلام آمادگی کرد.

در این جلسه مسئولان شرکت سرمایه‌گذار خارجی ضمن تشریح وضعیت و توان شرکت خویش، آمادگی خود را برای اجرای پروژه اعلام کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.