معاون دبیر کل اتحادیۀ عرب و رئیس بخش رسانه‌ها در این اتحادیه، گفت: ۹۰ درصد فعالیت‌های تروریستی در فضای اینترنت، از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود.

 تبلیغ رایگان فیس بوک و توییتر برای تروریست‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مشرق، "هیفاء ابو غزاله" با اشاره به اینکه گروه های تروریستی ابزارهای جدیدی برای جذب افراد به تروریسم به دست آورده اند، افزود: در حال حاضر نیمی از نبرد تروریست ها در میدان جنگ جریان دارد و نیم دیگر از آن از طریق شبکه های اجتماعی و از طریق ترویج فرهنگ هراس آفرینی و خشونت ورزی انجام می شود. وی همچنین، انتشار اخبار گروه های تروریستی را به منزلۀ تبلیغ رایگان آن ها دانست.

ابو غزاله با اشاره به جلسات برگزار شده با مدیران فیس بوک و توییتر برای قانع کردن آنان دربارۀ بستن حساب های مروج خشونت، از عدم موفقیت این جلسات خبر داد و گفت: این شرکت ها مدعی اند که نمی توانند سرمایه گذاری های خود را در معرض خطر قرار دهند.

این کارشناس رسانه در بخش دیگری از اظهارت خود، با اشاره به تلاش های انجام شده برای صدور قطعنامه ای در سازمان ملل برای پیگرد شبکه های اجتماعی مروج خشونت، تاکید کرد که گروه های تروریستی از شبکه های اجتماعی مدرن برای برقرای ارتباط میان افراد خود، برنامه ریزی اقدامات، جذب جوانان و انتشار مطالب گمراه کننده برای تحریک دیگران استفاده می کنند و رسانه ها برای آنان به "اکسیژن" اقدامات تروریستی تبدیل شده است.

وی، در پایان، با انتقاد از سردرگمی و انفعال رسانه های جهان عرب در برابر تروریسم گفت: "در جهانی که همۀ رسانه ها همدفمند هستند، تنها رسانه های جهان عرب در سردرگمی به سر می برند".

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.