۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱
کد خبر: 371241

مشاور ارشد امنیت ملی کاخ سفید گفت بعید است اوباما پیش از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش به ایران سفر کند.

آیا اوباما قصد سفر به ایران را دارد؟!
به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «بن رودز» یکی از مشاوران ارشد امنیت ملی کاخ سفید، روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری در ریاض گفت بعید است اوباما پیش از پایان دوران ریاست‌جمهوری خود به ایران سفر کند.
بن رودز در ادامه به خبرنگاران گفت: «فکر می‌کنم همان سفر (اوباما) به کوبا برای شکستن یک تابوی دیرینه کافی باشد.»
مشاور امنیت ملی اوباما تصریح کرد: دولت آمریکا به تعامل با ایران هرکجا که فرصت پیشرفت به وجود آید، ادامه می‌دهد و در بیشتر موارد این تعامل از طریق کانال دیپلماتیک میان وزرای خارجه دو کشور انجام خواهد شد.
وی گفت: رئیس‌جمهور همیشه تصریح کرده است اگر به این باور برسد که می‌تواند در خصوص موضوعات مختلف (با ایران) به پیشرفت برسد، تمایل دارد با این کشور وارد تعامل شود. او با حسن روحانی گفت وگوی تلفنی داشته است. حقیت امر این است که فکر می‌کنم ما شوقی از سوی مقامات ایرانی برای این سطح تعامل ندیدیم. آنها در واقع بر کانال ارتباطی میان وزرای خارجه متمرکز هستند و بنابراین فکر می‌کنم اینجا همان محمتل‌ترین سطحی‌ است که می‌توانیم ادامه دهیم.
وی در پایان مدعی شد: اما یکبار دیگر متذکر می‌شوم که آنچه ما به دنبال پرورش آن هستیم یک پویایی است که می‌توانیم در گفت‌وگوی دیپلماتیک با مقامات ایرانی در خصوص موضوعات مرتبط با درگیری‌های منطقه‌ای داشته باشیم که به طور دقیق این مسئله به آن خاطر است که ایران در این حوزه‌ها نقش دارد و ما تمایل داریم تلاش کنیم تا آنها را به یک مسیر سازنده‌تر حرکت دهیم. این امر نیازمند گفت‌وگوی بیشتر و همچنین هوشیاری و نوعی توانمندی نظامی است که درباره آن توضیح دادم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    2 1
    سفراوباما به ایران بسیار خوب و قابل بررسی است یخ های انزوا باز میشود وبسیاری از ابهامات ازبین میرود.
  • همنوع IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    4 1
    بعدش بدرد چی میخوره بیادایران
  • محمد باروتی ها IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    3 0
    معتقد هستم زمانی رییس جمهور آمریکا میتونه به ایران سفر کنه که مقام معظم رهبری اجازه بدهند درسته که رابطه با کشورها و رفت و آمد ها موضوعات سیاسی و دیپلماتیک هستش اما این قضیه در مورد آمریکا کاملا متفاوت خواهد بود و تنها نهاد و مرجعی که میتونه و این قدرت و شایستگی رو داره که اجازه سفر به رییس جمهور آمریکا به کشور ایران بده کسی نیست چون ولایت مطلقه فقیه
  • رشین IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    1 0
    اقتصادکشورمون روفلج کردن حالا اومدن مدیریت کشورروبه دست بگیرند
  • ضد شیطان IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    0 0
    شیطان برای په باید به ایران بیاید