قدس آنلاین-شهرکرد،آناهیتا موجودی؛اگر ما امروز به خوداتکایی نمی‌پردازیم و به درون و سرمایه‌های درونی توجه نمی‌کنیم همه این‌ها بخاطر این است که باور توحیدی در درون ما ضعیف است.

مؤمن فقط باید به تکلیف الهی، سیاسی، اجتماعی و قرآنی خودش عمل کند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری  و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های  نماز جمعه شهرکرد با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی گفت: مؤمن فقط باید به تکلیف الهی، سیاسی، اجتماعی و قرآنی خودش عمل کند و قطعاً خدا هم در این مسیر او را کمک و مشکلاتش را برطرف خواهد کرد. این باورها از ضرورت‌های مهم جامعه دینی است که اهل تقوا باید بکوشند چنین باورهایی را در خودشان تقویت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان  مشکل بزرگ امروز جامعه اسلامی را ضعف در باور توحیدی خواند و گفت: مشکل بزرگ جامعه اسلامی آن است که باور توحیدی‌اش ضعیف است؛ اگر ما امروز بزرگترین مشکل سیاسی را داریم، بخاطر آن است که باور توحیدی در جامعه ضعیف است. اگر ما امروز مشکلات اجتماعی داریم، بخاطر این است که باور توحیدی در جامعه ضعیف است.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: اگر ما امروز به خوداتکایی نمی‌پردازیم و به درون و سرمایه‌های درونی توجه نمی‌کنیم همه این‌ها بخاطر این است که باور توحیدی در درون ما ضعیف است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با انتقاد از گره‌زدن همه أمور کشور به مسئله برجام تصریح کرد: متأسفانه به لحاظ فقدان باورهای توحیدی، گاهی محاسبات غلط مسئولان ما را فرا می گیرد و در این محاسبات غلط غرق می‌شوند و با همین محاسبات غلط تجزیه و تحلیل می‌کند و بعد می‌خواهند این تحلیل غلط خودشان را به خُورد جامعه بدهند و القاء کنند که همه چیز باید در سایه برجام و ارتباط با آمرکا و بیگانه حل شود.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: برخی‌ها به گونه‌ای القاء می‌کنند که گویا قبل از برجام ما در یک ظلمت بودیم و برجام بود که یک نورانیت را برای کشور به وجود آورد و ما را از همه مشکلات رهانید.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام به آثار و دستاوردهای برجام اشاره و گفت: داریم می‌بینیم که آمریکایی‌ها همین الان که وزیرخارجه و مسئولین سیاست خارجی ما در آن جا هستند بیش از دومیلیارد از اموال ما را جلوی چشم خود ما غارت کرده‌اند در چنین شرایطی به تعبیر مقام معظم رهبری اگر به این‌ها رو داده شود با همه چیز ما در می‌افتند چرا که نمی‌خواهند ما هیچ چیز داشته باشیم.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: تجربه بارها به ما نشان داده است که تنها راه نجات ما از مشکلات، بُریدن از آمریکایی‌ها و بیگانگان و اتکاء به درون و ناامید و مأیوس کردن این‌ها است.

حجت الاسلام نکونام با انتقاد از زیرسوال بردن خدمات و دستارودهای دوران های گذشته  تصریح کرد: در همان دورانی که بعضی از این آقایان آن را دوران ظلمانی می‌دانند و مدام آن دوران را زیر سوال می‌برند و از آن انتقاد می‌کنند، ما فن‌آوری علمی، فن‌آوری هسته‌ای، غنی‌سازی ۲۰ درصد و ۲۰ هزار سانتریفیوژ و این همه رشد داشتیم.

امام جمعه شهرکرد گفت: چرا مسئولان همه چیز را به برجام وصل می‌کنند و این قدر القاء می‌کنند که همه چیز با برجام درست می‌شود؟ این‌ها تحلیل‌ها و محاسبات غلط و به فرموده رهبرانقلاب نفوذ است؛ دشمن با نفوذ، فکر و ذهن مسئولان ما را به یک شکلی سوق می‌دهد که محاسباتشان غلط از آب دربیاید و سپس همین محاسبات غلط را به جامعه القاء کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.