همایش "اکران فیلم خارجی: فرصت ها و تهدیدها برای سینمای ملی" با حضور حسام الدین آشنا، حجت الله ایوبی، محمدرضا جعفری جلوه و مرتضی کاظمی ۵ اردیبهشت برگزار می شود.

برگزاری همایشی با موضوع اکران فیلم خارجی در ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازخبرگزاری نسیم آنلاین ،همزمان با برگزاری سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر همایش «اکران فیلم خارجی: فرصت‌ها و تهدیدها برای سینمای ملی» روز یکشنبه ۵ اردیبهشت ١٣٩٥ در دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر برگزار خواهد شد.

این همایش با حضور حسام الدین آشنا، حجت الله ایوبی، محمدرضا جعفری جلوه و مرتضی کاظمی برگزار می شود و سید رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما و دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر نیز در همایش حضور خواهد یافت.

سرگئی کاپتریف استاد سینما از روسیه و اوزگو پازن استاد سینما از ترکیه از جمله سخنرانان این همایش هستند.

در این همایش برای نخستین بار مدیران فرهنگی و سینمایی، نمایندگان صنوف سینما و استادان داخلی و خارجی به بحث و تبادل نظر در زمینه موضوع اکران فیلم خارجی در سینمای ملی کشورها پرداخته و ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آن را مورد تحلیل قرار می دهند.  

این همایش ساعت ٩:٣٠ صبح در تالار شهید فلاحت پور دانشکده سینما و تئاتر آغاز به کار خواهد کرد. دبیر علمی شهاب اسفندیاری عضو هیات علمی و مدیر گروه سینما در دانشگاه هنر است.

در مراسم افتتاحیه حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور و رییس مرکز بررسی های استراتژیک، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی،  محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو و معاون سابق سینمایی، مرتضی کاظمی مشاور اقتصادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما و دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر حضور خواهند داشت.  

از نمایندگان صنوف مختلف سینمایی نیز دعوت شده تا در این همایش به طور رسمی به بیان دیدگاه صنف خود در این موضوع بپردازند. بر این اساس علیرضا داوود نژاد به نمایندگی از شورای عالی تهیه کنندگان، محمدعلی سجادی به نمایندگی از کانون کارگردانان‏، علی سرتیپی به نمایندگی از پخش کنندگان سینما و رضا سعیدی پور (مدیر سینما آزادی) در نشست صنوف سینمایی شرکت خواهند کرد. جعفر صانعی مقدم نیز در این همایش به ارائه محورهای یک بسته سیاستی پیشنهادی خواهد پرداخت که حاصل مصاحبه و گفتگوی وی با چهره ها و کارشناسان مختلف سینمایی است.

در این همایش همچنین نتایج بررسی وضعیت اقتصادی و سیاست های سینمایی ١٠ کشور مختلف که توسط گروهی از دانشجویان کارشناسی ارشد سینما انجام شده است به صورت پوستر اینفوگرافی برای شرکت‌کنندگان به نمایش درخواهد آمد. در نشست بعد از ظهر (ساعت ١٤) نیز سرگئی کاپتریف استاد سینما از روسیه و اوزگو پازن استاد سینما از ترکیه در مورد سیاست های سینمایی در این دو کشور سخنرانی خواهند کرد.

محورهای این همایش به این شرح است: نقش اکران فیلم خارجی در اقتصاد سینمای ملی»، پیامدهای فرهنگی و اجتماعی اکران فیلم خارجی، شباهت ها و تفاوت های اکران فیلم خارجی در سینما و نمایش آن در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی، سیاست های فرهنگی کشورهای مختلف در اکران فیلم خارجی و نتایج آن، اولویت ها در انتخاب فیلم خارجی برای اکران، ظرفیت های بازار سینمای ایران برای اکران فیلم خارجی، نقش اکران فیلم خارجی بر بازار زیر زمینی قاچاق فیلم، اکران فیلم خارجی و مساله ممیزی، اکران فیلم خارجی و ارتباطات و مبادلات جهانی سینمای ایران.

دانشکده سینما و تئاتر در خیابان مفتح جنوبی، جنب ورزشگاه شهید شیرودی، خیابان ورزنده پلاک ١٣ واقع است. ورود به این همایش برای همه پژوهشگران، فعالان عرصه سینما و دانشجویان آزاد است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.