قدس آنلاین – یزد: اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز در سال جاری، با محوریت پیگیری و حل مشکل ورودی کتابخانه عمومی بقیه الله در محل این کتابخانه برگزار شد.

ساماندهی راه ورودی کتابخانه عمومی بقیه‌الله مهریز بررسی شد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، محمد زارع، معاون فرماندار مهریز اظهار داشت: موضوع کتابخانه عمومی بقیه الله در سال‌های اخیر به عنوان چالشی‌ترین موضوع انجمن کتابخانه‌های مهریز مطرح بوده است.

وی افزود: در سال‌های گذشته راه ورودی کتابخانه به بخش خصوصی واگذار  شده بود که خوشبختانه در بهمن ماه سال 94 و با پیگیری فرمانداری و ادارات کتابخانه‌ها، اوقاف و ارشاد اسلامی و همچنین همراهی دادستان شهرستان، دیوار  مقابل ورودی اصلی کتابخانه تخریب و راه ورودی باز شد.

زارع همچنین خواستار همکاری همه دستگاه‌ها به ویژه ادارات اوقاف، میراث فرهنگی، شورای اسلامی شهر و شهرداری برای ساماندهی وضعیت ورودی این کتابخانه شد.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز نیز گزارشی از عملکرد یک ساله کتابخانه‌های عمومی شهرستان ارائه داد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره مشکل راه دسترسی کتابخانه بقیه‌الله گفت: به علت خاکی بودن مسیر ورودی و وجود نخاله‌های ساختمانی در طول مسیر، رفت و آمد مراجعان به کتابخانه از مسیر خیابان اصلی سخت شده است که برای حل این معضل، خواستار همراهی همه دستگاه‌های خدمت‌رسان شهری به ویژه شهرداری برای رفاه حال شهروندان عضو این کتابخانه هستیم.

قریشی در ادامه به  تشریح برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌ها به مناسبت هفته معلم و روز کارگر پرداخت و در خصوص برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همچون نشست‌های کتاب‌خوان، طرح کتاب ماه، و راه‌اندازی پویش کتاب‌خوان مجازی توضیحاتی ارائه کرد.

حسین شجریان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مهریز سخنران بعدی این جلسه بود.

وی در خصوص ساماندهی راه ورودی کتابخانه بقیه‌الله بیان داشت: پیگیری‌های زیادی صورت گرفت تا ساختمان قدیمی مجاور کتابخانه از مالکان خریداری و به کتابخانه‌ها واگذار شود و در حال حاضر پیگیر برگزاری جلسه به منظور تعامل با مالکان در خصوص واگذاری ساختمان هستیم.

در ادامه این جلسه اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی مهریز پیشنهادهای خود را در راستای افزایش سطح کتابخوانی و ترغیب شهروندان به مطالعه و خواندن بیان کردند.

تقبل بخشی از هزینه‌های تعمیر و بازسازی ورودی کتابخانه توسط ادارات اوقاف، میراث فرهنگی و شهرداری، معرفی کتاب در جلسات انجمن، تقدیر از کارگران شرکت سیمرغ به مناسبت روز کارگر با همراهی بسیج کارگری شهرستان، افتتاح بخش کتب شهید مطهری در کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان، برگزاری نشست کتاب‌خوان مهدویت در نیمه شعبان و اجرای طرح آذریزدی در مدارس شهرستان، از جمله مصوبات اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی مهریز بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.