مسئول سازمان بسیج رسانه گفت: مصادره اموال و دارایی ایران در فضای غبار آلود پسا برجام، خدشه به روح توافق هسته ای و توهین آشکار دولت آمریکا به مسئولین و ملت ایران بود.

دست آهنی از زیر دستکش مخملی بیرون زد/ ظهور دزدان دریایی مدرن

به گزارش قدس آنلاین،مسعود بصیری مسئول سازمان بسیج رسانه در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فرمایش معروف رهبر معظم انقلاب، علاوه بر محکوم کردن اقدام توهین آمیز دادگاه آمریکایی مبنی بر رای به مصادره اموال ایران، این بهانه جویی کودکانه و تعرض به اموال ملت ایران را به دزدی دریایی مدرن تشبیه کرد.

وی افزود: درست زمانی که دولت ما می‌کوشد تا فضای خاکستری پسابرجام را با استفاده از تلقین اجتماعی مبنی بر فتح الفتوح بودن روح توافق و تنها راه موجود برای گره گشایی از مشکلات اقتصادی کشور و فرار از محاصره و تحریم، رنگی جلوه دهد، دیدیم که پیش بینی رهبر فرزانه انقلاب درست از آب درآمد و بد عهدی طرف غربی نمایان شد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: آن زمان که رهبری عزیز، سرداران دیپلماسی کشور را دلسوزانه  نصیحت فرمودند و آنان را از خوشبینی به طرف غربی علی الخصوص آمریکا بر حذر داشتند، دولت محترم با انبر اتهام به رفتار و مواضع حزبی، همه منتقدین برجام را قیچی کرده و دلواپسان این توافق را به سُخره گرفتند. اکنون بر همگان عیان شد که دولت آمریکا با خیمه شب بازی داخلی و بازی مشترک با کنگره و دادگاه و لابی‌های صهیونیستی و ...، آنهم به بهانه واهی آنچه که ایران را حامی تروریست بخوانند، حکم به توقیف و مصادره اموال مردم ایران را صادر می‌کنند.

وی با اشاره به سایر بدعهدی‌ها و کارشکنی‌های پسابرجامی، گفت: البته این همه ماجرا نیست و عدم التزام به تعهدهای برجامی دولت آمریکا از اینها فراتر است و با استفاده از جمله رئیس بانک مرکزی ایران، دستاوردهای برجام را فقط می‌توان در یک جمله خلاصه کرد: «تقریبا هیچ».

بصیری گفت: زمانی رهبر حکیم انقلاب، مذاکره با آمریکا را به دست دادن با یک دست آهنی زیر دستکش مخملی تشبیه فرمودند آن زمان عده‌ای نظر دیگری داشتند و عدم مذاکره با کدخدا را به انزوای جهانی ایران و جنگ و خونریزی منتهی می‌دانستند. از سویی دیگر با فشار رسانه‌ای و القای عمومی، تمام بدبختی‌ها و مشکلات اقتصادی را محصول تحریم‌ها عنوان کرده و فضای عمومی جامعه را برای مذاکره آماده کردند. پس از گذشت ماه‌ها و رفت و آمدهای تیم مذاکره کننده، بالاخره آنچه که به گفته خودشان توافق برد-برد بود، انجام شد.

وی افزود: دولت ما سراسیمه به تمام تعهدات خود عمل کرد. 20 درصدها اکسید شدند و قلب راکتور اراک با سیمان پر شد و شمار زیاد از سانتریفیوژها از حرکت ایستادند تا چرخ صنعت بچرخد. اما درست در مقابل ما کشورهای غربی فقط به دید و بازدیدهای هیأتهای دولتی و اقتصادی خود با ایران پرداختند و در عمل «تقریبا هیچ» اتفاقی صورت نگرفت. سوئیفت، آزادی پولها و اموال بلوکه شده، فروش نفت، ارتباط آزاد بنگاه‌های اقتصادی دنیا با ایران، سرمایه گذاری و... هیچکدام نه تنها انجام نشد بلکه آزمایش موشکی، حقوق بشر، حمایت ایران از حزب الله و سوریه، حمایت از مردم مظلوم بحرین و یمن، اعتراض به اعدام آیت الله باقر النمر توسط دولت تروریستی و صهیونیستی آل سعود و... را بهانه جدید برای فشار به ایران قرار دادند تا به قول خودشان مجددا ایران را پای میز مذاکره بکشانند.

مسئول سازمان بسیج رسانه با واکنش نسبت به دیدار اخیر ظریف و جان کری گفت: بر خلاف فرمایش رهبری که امر حکومتی بود که فرمودند ما به غیر از موضوع هسته‌ای در هیچ موضوع و مورد دیگر با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم، جان کری پس از دیدار با آقای ظریف گفت که ما با ایران در مسائل مختلف اختلاف داریم و در مورد آنها مذاکره خواهیم کرد.

وی افزود: تنها انفعال از طرف دولت و وزارت خارجه ی ما، واکنش در حد «محکوم کردن» ماجرای مصادره کردن دارایی ایران بود و دیگر هیچ، لذا در چنین شرایطی از سایر ارگان‌های نظام انتظار پاسخ عملی به عهد شکنی طرف غربی و حرکت متقابل در این خصوص و دفاع از حیثیت مردم و نظام در برابر کدخدای بد عهد است.

بصیری در ادامه گفت: در شرایط کنونی وظیفه رسانه‌ها شفاف سازی فضای غبار آلود برجام و پسا برجام بوده و باید با حفظ خط قرمزهای نظام و استعانت از فرمایشات گهر بار رهبر فرزانه، علاوه بر روشن کردن هوای اذهان عمومی، پاسخ و موضعی کوبنده و طوفانی در مقابل زیاده خواهی‌های طرف غربی لحاظ کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.