دبیرکل حزب مردمسالاری گفت: اگر اصلاح طلبان در این دوره از مجلس شورای اسلامی نتوانند کاری کنند مردم در دوره بعدی سیلی بدتری نسبت به آنها خواهند زد.

کواکبیان: اگر نتوانیم در مجلس کاری کنیم، مردم سیلی بدتری به ما خواهند زد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازخبرگزاری نسیم آنلاین ،مصطفی کواکبیان شامگاه شنبه در سخنرانی با موضوع آینده سیاسی ایران و ترکیب مجلس آینده در دانشگاه ایلام با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات در شهرهای مختلف کشور باید تهرانیزه شود و مردم شبیه تهرانی ها رای دهند، اظهار کرد: پیش بینی های مختلفی در مورد انتخابات تهران می شد اما هیچگاه برد 30 بر صفر پیش بینی نمی شد.
وی افزود: مردم تهران برای نخستین بار به طور کامل لیستی رای دادند ضمن اینکه حد نصاب مشارکت مردم تهران در انتخابات با سه درصد افزایش به 50 درصد رسید.
کواکبیان تاکید کرد: من پیش از این گفته بودم اگر 60 درصد مردم تهران در انتخابات شرکت کنند جبهه پایداری ها باید دنبال شغل دیگری بگردند اما حتی با حضور 50 درصدی مردم تهران تمامی اعضای لیست امید رای آوردند.
وی یادآور شد: عده ای با بداخلاقی لیست امید را انگلیسی خواندند که درست نیست ما هم می توانیم به لیست آنها بگوییم اسرائیلی، زیرا آنها همگام با اسرائیل با برجام مخالفت می کنند اما باید بداخلاقی ها را کنار بگذاریم و همه دست در دست یکدیگر مشکلات مردم را حل کنیم.
دبیرکل حزب مردمسالاری و نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: نباید خوشحال باشیم زیرا اگر نتوانیم کاری کنیم مردم همان سیلی بلکه بدتر از آن را به ما خواهند زد لذا سراپا خدمت باشیم و خرابکاری های دولت قبل را حل کنیم.
به گزارش ایرنا کواکبیان افزود: آینده سیاسی کشور را بسیار با امید و با نشاط می دانیم و هرگز به این فکر نیستیم که دوستان دولت نهم و دهم هوای پاستور کنند و باید در این مجلس ریل گذاری حرکت در مسیر شایسته سالاری گذاشته شود.
وی اضافه کرد: اگر ما با این دولت هستیم به دلیل همراهی آنها با مطالبات مردم است و با وجود اینکه ذات آمریکا با بدعهدی عجین است اما برای اینکه کشور از معرض خطر و تهدید نجات پیدا کند و گشایش اقتصادی در کشور ایجاد شود، با برجام موافق هستیم.
وی ابراز امیدواری کرد که اصلاح طلبات با کسب 40 کرسی دور دوم انتخابات اکثریت مجلس را به دست گیرند تا هیات رئیسه مجلس نیز توسط فراکسیون اصلاح طلبان مشخص شود.
دبیرکل حزب مردمسالاری در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان در خصوص نظارت مجلس دهم بر فساد اقتصادی در کشور یادآور شد: به هیچ عنوان دنبال مچگیری و چوب لای چرخ دولت گذاشتن نیستیم اما در این مجلس دیگر از امیرمنصور آریاها، بابک زنجانی ها، شهرام جزایری ها و دیگر مفسدان اقتصادی خبری نخواهد بود.
کواکبیان تاکید کرد: حتی پیش از دستگاه قضایی پرونده مفسدان اقتصادی را افشا خواهیم کرد و نمی گذاریم در آرامش به فعالیت خود ادامه دهند و به طور قطع هر جا خلاف منافع ملی حرکتی انجام شود مخالفت خواهیم کرد.
وی در خصوص پرونده مینو خالقی منتخب رد صلاحیت شده استان اصفهان نیز گفت: مشکل خانم خالقی را تنها مشکل کشور نمی بینم بلکه قانون انتخابات باید اصلاح شود.
کواکبیان اضافه کرد: در مجلس دهم باید قانون انتخابات اصلاح شود تا چنین تفسیرهایی از قانون نداشته باشیم ضمن اینکه نظارت شورای نگهبان باید در خصوص عدم احراز صلاحیت از طریق مراجع قانونی باشد اما اینکه بگوید افراد باید احراز صلاحیت شوند را قبول نداریم و باید این رویه اصلاح شود.
دبیرکل حزب مردمسالاری خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره از تمامی دولت ها در نظام جمهوری اسلامی حمایت می کنند و ضرورت ندارد حرف های پیشین ایشان را امروز تکرار کنیم.
کواکبیان با بیان اینکه در اینجا بحث منافع ملی مطرح است و هر کس بر خلاف منافع ملی حرکت کند محبوب مردم نخواهد بود، افزود: زمانی در مجلس ما فریاد می زدیم که اینها قطعنامه است، می گفتند کاغذ پاره است؛ اینها را یادمان نرفته است.
وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص تفکیک جنسیتی در پذیرش دانشگاه ها و استخدام ادارات گفت: ما طرفدار عدالت در همه زمینه ها اعم از جنسیتی، آموزشی و استخدامی هستیم و باید رعایت شود.
وی یادآور شد: هشت زن در فهرست نامزدهای لیست امید قرار داشت که همه آنها رای آوردند و به احتمال زیاد تعداد زنان در مجلس دهم به 40 نفر خواهد رسید و می توان با تشکیل فراکسون بانوان مشکلات این قشر را پیگیری کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.