اگر فیلمسازان افق دیدشان را از جشنواره فراتر ببرند و از تولید آثار برای مخاطبی خاص دست بردارند، در بازار جهانی موفق‌تر خواهند شد.

بازیگر نباید راه آسان را ترجیح دهد/ شرط موفقیت سینمای ایران در بازار جهانی فیلم
به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان،بابک کریمی بازیگر سینما در خصوص جهانی‌‌شدن  فیلم‌های سینمایی کشورمان و ایجاد امکان تبادل ارزی گفت: این اتفاق فرمول خاصی ندارد؛ به هر حال فیلم خوب اثری است که به دل مخاطب بنشیند و تماشاچی را در هر دو طرف دنیا چه در داخل کشور و چه خارج به سمت خود بکشاند.
 
وی افزود: سینمای ایران از نظر ماهیت توانسته در دنیا به شکلی محدود مخاطب را به سمت خود بکشاند و تعداد فیلم‌هایی که توانسته باشد بخش عمومی و وسیعی را به سمت خود بکشاند، کم است. پس فیلم‌سازان ما باید سعی کنند که افق دیدشان را از جشنواره بالاتر ببرند؛ یعنی مخاطبان خاص و فقط سینما دوستان سفت و سخت و منتقدان را هدف قرار ندهند و سعی کنند با آثارشان با اکثریت مردم دنیا ارتباط برقرار کنند که اگر این ارتباط برقرار شود، پخش‌کننده‌های خارجی می‌توانند در بخش سینمای ما سرمایه‌گذاری کنند. 
 
وی در مورد حضور بازیگران تکراری در فیلم‌های سینمایی و اثرات آن عنوان کرد: این مقوله را باید از دو جهت مورد بررسی قرار داد؛ اول اینکه جمعی از مخاطبان تمایل دارند بازیگران مورد علاقه خود را در شکل و شمایل متفاوت ببینند. یعنی به نحوی می‌خواهند مطمئن باشند فیلمی را که می‌بینند، از کیفیت و ماهیت خوبی برخوردار است و از طرفی برخی مخاطبان تمایل ندارند، شاهد بازیگران تکراری در آثار باشند. خود من به شخصه ترجیح می‌دهم شخصیت‌های متفاوتی را بازی کنم؛ چون از تکرار نقش خسته می‌شوم. پس هر دو فکر در سینما وجود و مخاطبان خاص خودش را دارد.
 
کریمی اضافه کرد:‌ تکرار بازیگران در فیلم‌های مختلف به طور صد در صد تقصیر خود بازیگر نیست. به عنوان نمونه بعد از «جدایی نادر از سیمین» تعداد زیادی نقش وکیل و قاضی به من پیشنهاد شد. یعنی شخصیت و کاراکتر همان فیلم اصغر فرهادی. فقط اتاق و لوکیشن‌ها تعویض می‌شد. به این خاطر جواب رد می‌دادم و صبر کردم تا اتفاق دیگری بیفتد. پس به این نتیجه می‌رسیم که فیلم‌سازان نباید یک نقش مشابه را به بازیگر در پروژه‌های متفاوت پیشنهاد بدهند.
 
وی افزود: این تکرار به نوعی یک سرازیری خواهد بود و آسان است. ما بازیگران وظیفه داریم راه آسان را ترجیح ندهیم. 
 
گفتنی است: بابک کریمی به تازگی  برای بازی در فیلم «هجوم» به کارگردانی شهرام مکری قرارداد بسته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.