قدس ‌آنلاین- الهه موحد: ناصر شیخی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی به مناسبت هفته کار و کارگر بیش از ۵۰۰ برنامه را تدوین کرده و در دست اجرا دارد.

اجرای بیش از ۵۰۰ برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در استان مرکزی

وی با تاکید بر نام‌گذاری سال ۹۵به نام«اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار داشت: نام‌گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری راهنما و خط مشی اساسی برای سال جدید است که بستر اصلی آن کار و تلاش بوده و این هفته نیز به نام کارگر و قدردانی از تلاش آنها نامگذاری شده است.

وی افزود: امیدواریم که از نام‌گذاری در راستای بسترسازی برای اشتغالزایی و تلاش برای آحاد جامعه استفاده شود و قدردانی از کار و فعالان این عرصه می‌تواند در هفته کارگر نمایان شود. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برنامه‌های متعددی را به مناسبت هفته کارگر دارد که از جمله، ۵ اردیبهشت‌ماه نخستین روز از هفته کارگر است و به نام«کارگران، امام خمینی(ره) و انقلاب» نامگذاری شده است که در این روز تجدید میثاق جامعه کارگری و تشکل‌ها با آرمان‌های امام خمینی(ره)، غبارروبی و زیارت قبور شهدای کارگر برنامه‌ریزی شده است.

شیخی خاطرنشان کرد: در دومین روز از هفته کارگر که با عنوان«کار، سلامت و نشاط اجتماعی» نامگذاری شده، برنامه‌هایی مانند، ورزش صبحگاهی کارگران و حضور در نیروگاه حرارتی شازند به همراه اعضای کمیته هفته کارگر را داریم. وی با اشاره به برنامه‌های سومین روز از هفته کارگر گفت: روز ۷ اردیبهشت مصادف با سومین روز هفته کارگر است که به نام«کارگر، بازنشسته و امید به آینده تأمین اجتماعی» نامگذاری شده و در این روز، دیدار با خانواده‌های معزز جانباز و شهدای کارگر در شهرستان‌های استان با حضور تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و بسیج کارگری صورت می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی بیان داشت: همچنین در چهارمین روز از هفته کارگر که مصادف با ۸ اردیبهشت‌ماه است و به نام«کارگران، اقدام و عمل و اقتصاد مقاومتی» نامگذاری شده، دیدار کارگران استان با مقام معظم رهبری و بازدید اعضای ستاد از مراکز آموزش فنی وحرفه‌ای استان و شهرستان‌ها برنامه‌ریزی شده است. شیخی عنوان کرد: پنجمین روز از این هفته نیز به نام«زنان، کار و توسعه اجتماعی» نامگذاری شده و برنامه‌های این روز عبارت از گلباران مزار شهدای کارگر به طور همزمان در ساعت ۱۰ صبح در شهرستان‌های استان و دیدار با کارگران نمونه استانی و مدیران و کارگران نمونه زن سرپرست خانوار استان است. وی ادامه داد: ششمین روز از هفته کارگر، مصادف با ۱۰ اردیبهشت‌ماه با عنوان«کارگر، مهارت و معنویت» است که در این روز عمده‌ترین برنامه حضور در نماز عبادی- سیاسی جمعه است که در سایر شهرستان‌ها نیز این برنامه با حضور مسئولان جامعه کار برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان برنامه‌های این اداره به مناسبت روز جهانی کار و کارگر گفت: آخرین روز از هفته کارگر مصادف با ۱۱ اردیبهشت‌ماه است که اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در این روز بازدید مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه معاونان وی و روسای ادارات تابعه از واحدهای تولیدی نمونه استان را برنامه‌ریزی کرده است.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است که در روز جهانی کارگر زنگ «کار و تلاش» در مدارس سراسر کشور به صدا درآید تا دانش‌آموزان به عنوان نیروی کار آینده بیش از پیش به اهمیت این روز آگاه شوند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: برنامه‌های ذکر شده در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر برای کارگران وخانواده‌های آنها برگزار می‌شود، طبق پیش‌بینی‌های انجام شده بیش از ۵۰۰ برنامه در این هفته برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.