یک مسئول اقتصادی دولت دهم با بیان اینکه اصلی‌ترین هدف ایران در مذاکرات هسته‌ای و توافق برجام، رفع تحریم‌ها و وصول پول‌های بلوکه شده بود، گفت: دولت به جای اینکه ناکارآمدی برجام را بپذیرد، دولت قبل را مقصر جلوه می‌‌دهد.

ناکارآمدی برجام را به گردن دولت قبل می‌اندازند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، یک مسئول اقتصادی دولت دهم با اشاره به اظهارات معاون اول رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه فراهم شدن زمینه برداشت 2 میلیارد دلاری آمریکا از منابع ایران بی‌احتیاطی دولت قبل بوده است، اظهار داشت: این بی‌احتیاطی در متن تنظیم شده برجام رخ داده است.

وی با طرح این پرسش که بالاخره در توافق برجام قرار بود چه چیزی را به دست بیاوریم، گفت: این نوع معاملات در حوزه تخصصی بانک مرکزی صورت می‌گیرد و اصلا سیاستی نیست که نیاز به تصمیم‌گیری در سطح دولت داشته باشد و تاکنون سابقه نداشته دولت و حتی رئیس کل بانک مرکزی برای خرید اوراق قرضه خارجی تصمیم گرفته باشد.

این مسئول اقتصادی دولت دهم افزود: بالاخره به این موضوع باید این گونه توجه شود که این برداشت 2 میلیارد دلاری از پول بلوکه شده در دولت یازدهم و بعد از توافق برجام انجام شده است.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین هدف طرف ایرانی در مذاکرات هسته و توافق برجام گشایش اقتصادی، رفع تحریم‌های بانکی و اقتصادی ایران بود؛ بنابراین در این هدف یا شکست خورده و یا غفلت کرده‌اند و به همین دلیل می‌خواهند مسئولیت را به گردن دولت قبل بیاندازند.

این مسئول اقتصادی دولت دهم با بیان اینکه هر چه جلو‌تر می‌رویم مشخص می‌شود که هیچ‌یک از اهداف ما در توافق برجام حاصل نشده است، تصریح کرد: هنوز روابط کارگزاری بانکها برقرار نشده و نه تنها پول‌های بلوکه شده آزاد نشده، بلکه در حال خارج شدن از مالکیت ایران است.

وی اظهار داشت: دولت به جای اینکه ناکارآمدی برجام را بپذیرد، دولت قبل را مقصر جلوه می‌‌دهد، اما چرا زمانی که بسیاری از دستاوردهای هسته‌ای را تحویل خارجی‌ها دادند نگفتند، در دولت قبل از تاسیسات هسته‌ای ساخته شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سجاد IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    0 0
    و اقعا برای دولت یازدهم متاسفم که هنوز فکر میکنن مردم هچی نمیفهمن و ناکارامدیشونو به گردن دولت قبل میندازن.