۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
کد خبر: 372089

به گزارش قدس آنلاین از تویسرکان ؛ حبیب مومیوند، فرماندار تويسركان با اشاره به اينكه طرح تحول نظام سلامت يك طرح قابل افتخار و اثر گذار در كشور است تصريح كرد: دولت تدبير و اميد در زمينه اطلاع رساني فعاليت هاي صورت گرفته در اين طرح مظلوم واقع شده است.

طرح تحول سلامت مظلوم واقع شده است

وی که در كارگروه سلامت و امنيت غذايي تويسركان سخن می گفت  افزود: خدمات رساني بسيار گسترده اي در قالب طرح طرح تحول نظام سلامت در كشور صورت گرفته و ادامه دارد ولي آنگونه كه بايد اين فعاليت ها اطلاع رساني نشده است.
وي بيان كرد: دولت يازدهم با اجراي طرح تحول نظام سلامت در حقيقت مطالبه به حق مردم و رهبر معظم انقلاب براي بهبود حوزه بهداشت و درمان را عملي كرده است.
موميوند با اذعان بر اينكه ادعا نمي كنيم كه اين طرح هيچ كم و كاستي ندارد اضافه كرد: ممكن است اين طرح نيز نارسايي هايي داشته باشد اما بسيار مفيد، اثر گذار و سازنده بوده است.
وي اظهار كرد: اين بي انصافي است كه مديران دولت تدبير و اميد نسبت به اطلاع رساني فعاليت هاي دستگاه اجرايي خود با توجه به شرايط بد مالي و اعتباري به ويژه در سال 94 اقدامات لازم را انجام ندهند.
فرماندار تويسركان تاكيد كرد: مديران دستگاه هاي مختلف اجرايي موظفند عملكرد دولت در بخش هاي مختلف را بدون كم و كاست و البته اغراق و بزرگ نمايي، اطلاع رساني كنند.
به گفته وي دولت تدبير و اميد به دنبال ارائه آمار غير واقعي و بزرگ نمايي شده نيست اما در عين حال بايد فعاليت هاي سازنده اي كه انجام مي شود براي مردم شفاف سازي شود.
موميوند با اشاره به قرار گرفتن در آستانه 15 ارديبهشت ماه به عنوان دومين يادروز آغاز اجراي طرح تحول نظام سلامت در كشور افزود: در سال 94 دو بار شاهد حضور دو وزير بهداشت و درمان كشور در تويسركان و شتاب بخشي به روند ساخت بيمارستان قائم(عج) اين شهرستان بوديم.
وي ادامه داد: در اين سفرها و از محل سفر رئيس جمهوري و هيات دولت به استان همدان، 100 ميليارد ريال به طرح تكميل بيمارستان قائم(عج) و 80 ميليارد ريال نيز به بيمارستان ولي عصر(عج) اين شهرستان اختصاص يافت.
موميوند ابراز اميدواري كرد كه ساخت بيمارستان قائم(عج) تويسركان تاپايان سال 95 به پايان برسد.
وي ابراز كرد: اكنون يكي از مهمترين برنامه هاي مديريت شهرستان براي بهبود هر چه بيشتر حوزه بهداشت و درمان تويسركان، ايجاد زمينه لازم براي جذب پزشكان متخصص و با تجربه است.
وي خاطر نشان كرد: قبل از اجراي طرح تحول نظام سلامت، تنها 12 پزشك متخصص در شهرستان تويسركان فعاليت مي كردند كه بعد از اجراي اين طرح اين تعداد پزشك متخصص به 30 نفر رسيده است.
موميوند افزود: تويسركان همچنين از قابليت بالايي در زمينه تبديل شدن به يكي از مناطق نمونه در خصوص فرآيند اهدا عضو، برخوردار است.
وي با اشاره به اينكه كيفي سازي آب آشاميدني و نبود آلودگي در مصرف آب آشاميدني مردم به عنوان خط قرمز دولت است گفت: هيچ مورد آلودگي شيميايي در حوزه آب شهري و روستايي شهرستان تويسركان گزارش نشده است.
وي خاطر نشان كرد: در سال 94 شاهد تعامل و همگرايي خوب مسوولان مديريتي و اجرايي شهرستان با يكديگر بوديم و بنا بر اين است كه بار سياسي در فعاليت هاي اجرايي در سال 95 به حداقل رسيده و بار خدمات دهي به مردم باز هم افزايش يابد.
مدير شبكه بهداشت و درمان تويسركان نيز در اين نشست گفت: ادعايي درباره اينكه طرح تحول نظام سلامت را بدون هيچ نقص و ايرادي در شهرستان اجرا كرديم، نداريم اما اجراي اين طرح خدمات رساني گسترده و مفيدي را براي عموم مردم در حوزه بهداشت و درمان شهرستان تويسركان محقق كرده است.
دكتر حسن حسيني زاده افزود: دولت در قالب طرح تحول نظام سلامت از ابتداي اجراي اين طرح تا كنون اعتباري افزون بر 11 ميليارد و 600 ميليون ريال در شهرستان تويسركان به جاي مردم هزينه كرده است.
وي از اجراي طرح سفيران سلامت و اطلاع رساني گسيترده در مدارس با محوريت موضوعات بهداشتي و درماني خبر داد و اضافه كرد: كتاب ويژه سلامت كه حاصل تلاش 20 متخصص در هر رشته تخصصي است در سطح شهرستان توزيع مي شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.