کنفدراسیون فوتبال ‌آسیا و فیفا اعلام کرده‌اند تیم ملی عراق حق بازی در ایران را ندارد‌؛ موضوعی که با انتقاد شدید فدراسیون عراق همراه بوده است.

لابی سعودی‌ها جواب داد/ عراق حق بازی در ایران را ندارد!

به گزارش قدس آنلاین، کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در تازه‌ترین تصمیم خود اعلام کرده اند که فدراسیون فوتبال عراق حق میزبانی از تیم عربستان در کشور ایران را ندارد و این دو تیم باید در کشور دیگری به غیر از ایران به مصاف هم بروند.

عراق و عربستان در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی روسیه با یکدیگر همگروه هستند و عراقی‌ها هم به خاطر شرایط کشور خود، ایران را به عنوان میزبان بازی‌هایشان انتخاب کرده‌اند.

فدراسیون فوتبال عراق با انتشار بیانیه‌ای تند، نسبت به این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا انتقاد کرده و آنرا بی عدالتی دانسته است. در بخشی از این بیانیه آمده است: «هواداران ورزش عراق؛ ای عدالت‌خواهان در تمام دنیا؛ بار دیگر نمی‌گوییم که کنفدراسیون فوتبال آسیا ما را سورپرایز کرد بلکه همه را غافلگیر کرد. آنها به ظلم خود نسبت به عراق و ورزش ما ادامه دادند. هدف آنها خفه کردن ورزش عراق است. طبق اعلام AFC ما نمی‌توانیم ایران را به عنوان زمین خود برای بازی در دیدارهای نهایی انتخابی جام جهانی، انتخاب کنیم.  عربستانی‌ها نمی‌توانند وارد ایران شود ولی نمی‌دانیم چطور سایر تیم‌ها و هوادارانشان که با ایران همگروه هستند می‌توانند به این کشور بروند ... اگر ایران مشکل دارد چرا کشورهای قطر، چین، کره جنوبی، ازبکستان و سوریه بدون مشکل در ایران بازی می‌کنند؟»

در بخش پایانی این بیانیه هم به پیگیری این حق از طریق دادگاه CAS اشاره شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.