مشهد مقدس همزمان با فرا رسیدن روز ملی فردوسی با برپایی مراسم و همایش های متعدد میزبان فردوسی پژوهان شده و مقام شاعر پر آوازه و نامدار ایرانی را گرامی خواهد داشت.

  مراسم بزرگداشت روز فردوسی  در مشهد برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر ، در جلسه ای که به همین منظور و با حضور مدیران فرهنگی استان در فرمانداری مشهد برگزار شد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: امسال از ۲۳ اردیبهشت ماه تقویم اجرایی برنامه های بزرگداشت فردوسی، آغاز می شود و تا ۲۶ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

سید سعید سرابی با بیان اینکه تعیین سه روزملی با عناوین روزهای ملی «فردوسی»،«خیام» و «عطار» برای خراسان رضوی افتخاری بزرگ است افزود: برگزاری همایش علمی و پژوهشی«شاهنامه پس از شاهنامه» با موضوع تاثیر شاهنامه برفضای فرهنگ ایران و بررسی سیر شاهنامه سرایی، اعطای نشان فرهنگی و هنری فردوسی، برگزاری کنگره شعر از توس تا نیشابور ، اجرای نمایش با موضوع فردوسی و نیز سایر برنامه های فرهنگی و هنری از جمله برنامه های این ایام است .

وی ادامه داد: همچنین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز ۲۴ اردیبهشت ماه مراسم اعطای نشان فردوسی انجام خواهد شد .

دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی همراهی شود

فرماندار مشهد نیز در این جلسه با بیان اینکه باید مراسمی در شان و منزلت این شاعر حماسه سرای نامدار ایرانی برگزار شود بیان کرد: در این راستا ضروری است تا دستگاه های اجرایی با دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی همکاری لازم را داشته باشند.

رضا منصوری در این رابطه اظهار کرد: اطلاع رسانی لازم برای حضور در مراسم و زمان برنامه های فرهنگی و هنری در این راستا ضرورت دارد و لذا باید از ظرفیت رسانه ها و به ویژه صدا و سیما در این رابطه استفاده کرد.

در ادامه جلسه  همچنین قائم مقام اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در برگزاری این روز به دنبال مشارکت حداکثری مردم و استفاده از ظرفیت‌های اقشار مختلف مردم هستیم ادامه داد: امسال بزرگداشت روزملی فردوسی به مدت چند روز برگزار خواهد شد و برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری متعددی از ۲۳ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

محمد رکنی اظهار کرد: دراین میان همکاری و تعامل دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی و مرتبط با روز فردوسی نیز افزایش یافته و برای برگزاری روز ملی فردوسی در سال جدید شاهد افزایش همکاری و تعامل دستگاه‌های فرهنگی و مرتبط هستیم.

وی تصریح کرد: در همین رابطه سازه موقت و مسقفی در صورت مشکلات آب و هوایی برای استقرار در آرامگاه پیش بینی شده است که امیدواریم بتوانیم امسال هرچه باشکوهتر برنامه را در آرامگاه برگزار کنیم .

عضو انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان رضوی و رئیس قطب علمی فردوسی شناسی نیز گفت: با توجه به توانمندی و پیشینه فرهنگی این استان در زمیته آثار و مفاخر فرهنگی، متاسفانه امکانات و اعتبارات انجمن مفاخر فرهنگی در حد و شایسته این استان بزرگ نیست.

دکتر محمد جعفر یاحقی اظهار کرد: در این راستا باید این موضوع مورد توجه مسئولین و سیاستگزاران کشور و استان قرار گیرد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.