معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه از برگزاری جشنواره غذاهای گیاهی با هدف افزایش و ارتقای سطح سواد تغذیه‌ای خانواده‌ها خبر داد.

جشنواره غذاهای گیاهی در تربت حیدریه برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، الهام بهره‌مند در حاشیه جشنواره غذاهای گیاهی در جمع خبرنگاران گفت: این جشنواره در مرکز بهداشتی درمانی امام خمینی (ره) با حضور بیش از 45 نفر از داوطلبین سلامت برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را اهمیت تغذیه و نقش غذا به‌ویژه غذاهای گیاهی در سلامت و نیز آشنایی خانواده‌ها با انواع غذاهای سالم عنوان کرد و افزود: با توجه به شعار سازمان بهداشت جهانی با موضوع "غلبه بر دیابت" فرصت بسیار خوبی است تا با برپایی این جشنواره‌ها نسبت به افزایش و ارتقای سطح سواد تغذیه‌ای خانواده‌ها اقدام کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با بیان اینکه مصرف سبزیجات در جامعه رواج کمی دارد، تصریح کرد: به کمک این جشنواره این هدف را دنبال می‌کنیم که می‌توان سبزیجات، حبوبات و گیاهان را از طریق غذا سرو کرد؛ زیرا غذاهای گیاهی با توجه به اینکه منابع سرشار حبوبات و سبزیجات هستند با توجه به داشتن مقدار قابل توجهی فیبر نقش مهمی در کنترل قند خون دارند و اگر در حد متعارف مصرف شوند می‌توانند به عنوان غذاهای ضد چاقی (یکی از عوامل خطر بیماری غیرواگیر) مطرح شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.