رئیس سازمان نظام دامپزشکی ایران گفت:منابع مالی که سازمان دامپزشکی در اختیار دارد پاسخ گوی پیاده سازی پروتکل های علمی و فنی مورد تایید جهان دامپزشکی برای کنترل بیماری‌های دامی همانند برسلوز نیست.

 بودجه سازمان دامپزشکی برای کنترل بیماری‌ها کافی نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا صفری امروز در نوزدهمین کنگره جامعه دامپزشکی اظهار کرد: بیماریی مانند برسلوز در صورت انتقال به انسان، تب مالت را سبب می شود و علاوه بر خسارت زیادی که ایجاد می کند برای کنترل آن  به ابزار و امکانات فراوان نیاز دارد.

وی افزود: برای کنترل بیماری مانند تب برفکی  نیازمند صرف هزینه های زیادی هستیم. از دولت و مجلس  تقاضا می شود با توجه به درخواستی که سازمان دامپزشکی در این خصوص دارد طرحی را برای رفع این مشکل ارائه کنند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی ایران با اشاره به بی نتیجه ماندن افزایش اعتبارات سازمان دامپزشکی کشور با وجود پیگیری‌های انجام شده ادامه داد: فعالیت دامپزشکان برای تامین سلامت غذای جامعه است و باید جایگاهی میان حمایت‌های صورت گرفته از بخش سلامت داشته باشند.

وی با بیان اینکه ساختار جامعه دامپزشکی قدیمی و نیازمند تغییراست  تصریح کرد: حمایت از تولید وظیفه حرفه ای ما است و باید همتراز حمایت از مصرف کننده باشد.

صفری گفت: قیمت مصوب دولتی شیرخام به قیمت 1440 تومان مصوب شده است  اما اجرایی نمی‌شود و برای حمایت از تولیدکنندگان و در نظر گرفتن شرایط آنها باید به این موضوع توجه بیشتری شود.

در این همایش همچنین پیام محبی رئیس جامعه دامپزشکان ایران در خصوص روند رو به رشد تعداد فارغ التحصیلان دامپزشکی هشدار داد و گفت: تعداد دامپزشکان کشور از حد طبیعی خود بسیار بالاتر رفته است.

وی افزود: در این همایش انتظار داریم راهکاری برای این مشکل پیدا کنیم تا حداقل تعداد فارغ التحصیلان این بخش دیگر بیش از این نشود.

رئیس جامعه دامپزشکان ایران با اشاره تغییر ساختار بهداشتی کشور گفت: به قدری درگیر مشکلات روزمره بخش دامپزشکی کشور شده‌ایم که به آینده فکر نمی‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.