یکی از رهبران حزب دموکراتیک سوریه، عربستان را مجری نقشه‌های پلید استکبار و صهیونیسم جهانی برای تجزیه منطقه خواند و تاکید کرد، هر رویکردی در مذاکرات ژنو که به سمت خاتمه یافتن جنگ سوریه و بازسازی آن نباشد به نفع ملت سوریه نیست.

عربستان مجری نقشه‌ استکبار و صهیونیسم برای تجزیه سوریه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،«فراس یاسین رجوح» از رهبران حزب دموکراتیک سوریه؛ در دمشق عربستان را مزدور صهیونیسم جهانی به فرماندهی اسرائیل خواند.

وی تاکید کرد: امروز اتحادیه عرب جز معدود شماری از اعضای آن در مسیر آل سعود حرکت می‌کند تا نقشه تجزیه منطقه و در راس آن سوریه و نابودی اقتصاد و ظرفیت‌های آن را پیاده کنند و قدرتی واحد که همان رژیم صهیونیستی است در منطقه باقی گذارند.

سیاستمدار سوری افزود: به همین روی، رهبری سوریه و در راس آن بشار اسد تحت حمایت ارکان جبهه مقاومت شامل ایران و حزب الله در تنها خط دفاع علیه نقشه صهیونیستی هستند که عربستان  و مزدوران آن به اجرا گذاشته‌اند.

فراس رجوج تاکید کرد: بر همین اساس است که ما به وضوح شاهد تلاش‌های عربستان و متحدانش برای جنگ و کینه‌توزی علیه مقاومت به اشکال مختلف آن هستیم.

وی افزود: در نتیجه هوشیاری جبهه مقاومت و رهبران سیاسی آن و بخصوص رهبری سوریه، نقشه استکبار و صهیونیسم جهانی علیه منطقه ناکام مانده و با پیروزی نهایی قریب الوقوع در سوریه که نشانه‌های آن آشکار شده است، شکست نهایی این نقشه دشمنان امت عربی را اعلام خواهیم بود.

سیاستمدار سوری در خصوص مذاکرات ژنو نیز پیشرفت آن را در گرو پایبندی طرف‌های گفت‌وگو به قواعد و هنر گفت وگو و همچنین قوانین بین المللی دانست و تاکید کرد: مصلحت ملت سوریه در پایان یافتن درگیری‌ها و روی آوردن به بازسازی این کشور است ،بنابراین هر دیدگاهی در این جهت، مذاکرات را به نحوی پیش خواهد برد که به راه حلی سیاسی موفقی منجر می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.