دبیر اجرایی خانه کارگر هرمزگان از تصمیم‌گیری مدیران جدید مجتمع آلومینیم المهدی هرمزگان برای اخراج ۶۲۵ کارگر این مجتمع خبر داد و گفت: نمایندگان مردم استان در مجلس حتی یک کلمه در مورد مشکلات آلومینیم المهدی حرف نزدند.

تصمیم‌گیری مدیران جدید آلومینیم المهدی برای اخراج ۶۲۵ کارگر/سکوت برخی نمایندگان پس از واگذاری مجتمع

به گزارش قدس آنلاین،محمد دریانوس در گفت‌وگو با  تسنیم، با اشاره به سیاستگذاری‌های انجام شده مدیران جدید مجتمع آلومینیم المهدی هرمزگان در خصوص اخراج 625 نیروی خدماتی از این مجموعه اظهارداشت: درصورت اجرایی شدن این تصمیم، خیل عظیمی از بیکاران به وجود می‌آید و خانواده‌های آنان نیز تحت تاثیر قرار گرفته و  با خطر از هم‌پاشیدگی مواجه می شود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت حمایت نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: متاسفانه برخی نمایندگان با وجود حضور 12 ساله در مجلس همچنان در خصوص مشکلات کارکنان مجتمع آلومینیم المهدی هرمزگان پس از واگذاری به بخش خصوصی سکوت اختیار کرده‌اند.

دریانوس تصریح کرد: مشکلات جامع کارگری استان به خصوص مجتمع المهدی مختص یک روز نیست بلکه از 10 سال اخیر این مشکلات به وجودآمده و متاسفانه نمایندگان مردم استان در مجلس حتی یک کلمه در مورد مشکلات آلومینیم المهدی حرف نزدند.

دبیر اجرایی خانه کارگر هرمزگان ادامه داد: قشر کارگر و خانواده‌های آنان تنها به هنگام انتخابات مورد توجه نمایندگان و سیاستمداران قرار می‌گیرند و به محض دریافت تائیدیه ورود به مجلس و تکیه بر صندلی، دیگر حتی حاضر نیستند جواب تلفن را هم بدهند.

وی افزود: از اسفند ماه سال گذشته تا کنون حدود 17 مدیران و روسای قسمت‌های مختلف کارخانه آلومینیم المهدی از سوی مالک جدید این مجموعه اخراج شده‌اند که امری غیر قانونی است.

دریانوس با اشاره به اجرای اصل 44 در استان هرمزگان گفت: خصوصی‌سازی به معنای کمک به افزایش تولید داخلی و رشد اقتصادی کشور است، اما برخی‌ها به جای پرداختن به این مهم تنها به دنبال تعدیل نیرو نیرو هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر هرمزگان با بیان اینکه، تعدیل نیرو در هیچ کجای خصوصی‌سازی تعریف نشده است بیان داشت:  متاسفانه با توجه به روند تعدیل نیرو در مجتمع آلومنیوم المهدی هرمزگان قانون خصوصی‌سازی نه برای تولید ملی و نه کارگران منفعتی در پی نداشته است.

وی در پایان ابراز داشت: خصوصی‌سازی اگر بر حسب افزایش تولید ملی  واستقلال تولیدات و صادرات آن باشد خوب است ولی در زمینه تعدیل نیروی انسانی تنها مشکلات و معضلات اجتماعی را در پی دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید علی IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    1 0
    مشکل تنها تعدیل نیست بلکه نفراتی رو هم که از مجموعه منفک شدن تسویه حساب هاشون رو نمیدن و اهمیتی هم برای این موضوع قائل نیستند و سازمان خصوصی سازی تنها به فکر خودشه نمایندگان مجلس هم به خواب رفتن یعنی کلاً همه چی آرومه