قدس آنلاین: ماهیت این فضای مجازی را طوری ساخته و طراحی کرده‌اند که هر آنچه را تو می‌خواهی، بدون اینکه فکر کنی، در اختیارت قرار دهد. خودشان می‌روند مشکلات را می‌بینند برای رفع آنها در ساختار فکری خود اقدام می‌کنند و راه حل را یافته و محصول را می‌سازند و آن را به شما عرضه می‌کنند.

هشدار آیت الله حائری شیرازی درباره فکرزدایی شبکه های اجتماعی

به گزارش قدس آنلاین، بیست و نهمین نشست جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی با حضور متخصصان و علاقه مندان این حوزه و با سخنرانی آیت الله محی الدین حائری شیرازی برگزار شد.

 

آیت‌الله حائری شیرازی در ابتدای سخنان خود، گفت: امروزه، عصر رسیدن به مقصد است و هر کسی به مقصد و سرمنزل خود می‌رسد. اگر کسی مقصد و سرمنزلش سراب باشد، به سراب می‌رسد و اگر کسی سر منزل و مقصودش آب باشد به آب می‌رسد.

 

وی تاکید کرد: شرقی‌ها آسمانی فکر کردند اما ضعف‌شان این بود که زمینی عمل نکردند، پس به سراب رسیدند و غربی‌ها نیز زمینی فکر کردند و زمینی عمل کردند پس به سراب رسیدند و راه صحیح آسمانی فکر کردن و زمینی عمل کردن است. پس حقیقت بدون انطباق بر واقعیت یعنی شرق به سراب می رسد و واقعیت منهای حقیقت یعنی غرب نیز به سراب می رسد و آب حقیقت منطبق بر واقعیت است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: علوم انسانی غربی امروز در دانشگاه‌های عالم تدریس می‌شود و به این ترتیب نیروهای اجرایی برای دستگاه‌های مختلف کشورها تربیت می شوند. بنابراین همه این فرایند براساس علوم غربی است و در نتیجه سبک زندگی غربی را در عالم ترویج و تثبیت می‌کنند.

 

آیت‌الله حائری شیرازی خاطرنشان کرد: ببینیم امروز چقدر زیبا داعش را طراحی و به انحراف کشانده‌اند تا نیروهایی جان بر کف از جهان اسلام بسیج شوند و جان خود را فدا کنند. همه اینها در راستای تامین اهداف اسرائیل، یعنی همان سراب است. اگر این دین آسمانی را توانستیم به حوزه کاربرد و عملیات وارد کنیم به آب می رسیم وگرنه همانند غربی‌ها، ما نیز در سراب خواهیم بود.

 

آیت الله حائری شیرازی مشکل تفکر شرقی در این اعتقاد که «من جهنم دنیا را تحمل می کنم تا در آخرت به بهشت برسم» دانست و تصریح کرد: حال آنکه باید برای ساختن همین دنیا براساس تفکر آسمانی خود اقدام کنیم نه اینکه بدی‌هایش را ببینیم و در راه خدا تحمل و رهایش کنیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه سپس به موضوع فضای مجازی پرداخت و اظهار داشت: ماهیت این فضای مجازی را طوری ساخته و طراحی کرده‌اند که هر آنچه را تو می‌خواهی، بدون اینکه فکر کنی، در اختیارت قرار دهد. خودشان می‌روند مشکلات را می‌بینند برای رفع آنها در ساختار فکری خود اقدام می‌کنند و راه حل را یافته و محصول را می‌سازند و آن را به شما عرضه می‌کنند. خوب اکنون سوال اینجاست من و شما دیگر برای چه باید اصلا فکر کنیم؟! او همه این کارها را می کند که فکر کردن را از تو بگیرد و دیگر نیازی نباشد که تو فکر کنی.

 

وی با انتقاد از ترویج علوم انسانی غربی در جامعه اسلامی، گفت: غرب وقتی می‌خواست همه مشکلات عالم را حل کند، علوم انسانی خود را به عالم صادر کرد، در حالی که بر اساس تفکر صحیح و آیات و روایات اسلامی، علوم انسانی به مثابه نان است، پس ما بایدعلوم انسانی خودمان را می‌داشتیم تا سبک زندگی‌مان را براساس اسلام بسازیم ولی عده‌ای آمدند و علوم انسانی غرب را اسلام مالی کردند.

 

آیت الله حائری شیرازی علت همه بدبختی‌ها در جوامع اسلامی را علوم انسانی غربی دانست و افزود: غربی‌ها علوم انسانی غلط‌شان را با کارخانه و دانشگاه‌ها، مانند نان به سر سفره‌های‌مان می‌آورند که این سفره‌ها خروجی‌اش سبک زندگی اسلامی نخواهد شد.

 

استاد حوزه و دانشگاه بخش پایانی سخنانش را به ویژگی دیگر دوران امروز اختصاص داد و اظهار کرد: عصر ما عصری است که اهل بیت(ع) آرام آرام از مظلومیت و ذلت خارج می‌شوند، قرآن منهای اهل بیت(ع) سرانجامش انحراف در ولایت است. کسانی که قرآن منهای اهل بیت را انتخاب کردند، داعشی شدند که آمریکا را کمک می‌کنند. امروز آمریکایی‌ها در سخن داعش را محکوم می‌کنند و در عمل او را با انواع امکانات و سرمایه از طریق اسرائیل تغذیه می‌کنند. اسلام منهای اهل بیت(ع) می‌شود داعش و می‌شود سراب اما اسلام اهل بیتی می‌شود یمن و لبنان که ان شاءالله زمینه سازان ظهورند.

تسنیم

انتهای خبر/

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.