تولیت آستان قدس رضوی ضمن تاکید بر اینکه تا رسیدن به نقطه مطلوب و در خور شأن زائران حضرت رضا(ع) فاصله داریم، گفت: باید همه ظرفیت های موجود در شهر مشهد برای خدمت رسانی مطلوب به زائران را احصا کنیم و در راستای افزایش کمی و کیفی خدمات به ویژه برای افراد مستضعف و محروم به کار گیریم.

 تا رسیدن به نقطه مطلوب و درخور شأن زائران حضرت رضا(ع) فاصله داریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در جمع مدیران نهادها و دستگاه‌های اجرایی دست اندرکار امر زیارت در استان خراسان رضوی ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و آرزوی بهره‌مندی از مواهب این ماه پرفضیلت، اظهار کرد: وظیفه ما و همه دستگاه‌هایی که مسئولیت ارائه خدمات به زائران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) را بر عهده دارند، این است که با شناسایی ظرفیت‌های موجود و همدلی و هم‌افزایی، زمینه زیارت آسان مشتاقان و دلدادگان حضرت رضا(ع) به ویژه محرومان و مستضعفان را فراهم کنیم.
وی تصریح کرد: اقدامات شایسته و قابل تقدیری طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به همت مسئولان، نهادهای مردمی، خیران و متدینان به صورت فردی، خودجوش و هسته ای انجام شده است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب و درخور شان زائران حضرت رضا(ع) فاصله داریم.

تسهیل زیارت محرومان
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه فراهم آوری شرایط تشرف به زیارت امام رضا(ع) برای مستضعفان و محرومان را به عنوان اولویت کاری نهادهای ذیربط مطرح و عنوان کرد: افراد بسیاری هستند که با وجود ارادت و علاقه بسیار به ساحت قدسی حضرت رضا(ع)، تا کنون موفق به زیارت مضجع منور ایشان نشده اند.
وی برنامه ریزی منسجم برای خدمت رسانی به زائران محروم را خواستار شد و گفت: دلدادگی و شوق زیارت را خداوند متعال و ائمه معصومین(ع) در دل‌ها نهاده‌اند و دست با کفایت امام مهربان هر روز این دلدادگی و شیفتگی را افزون می‌کند. ما نیز به عنوان خادمان امام رضا(ع) باید زمینه های لازم برای بروز و ظهور این احساسات و بهره مندی از ظرفیت انسان ساز و بی بدیل زیارت حضرت را برای همگان فراهم کنیم.

شناسایی ظرفیت ها و ایجاد بستر های جدید
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به مطالعاتی که در مجموعه آستان قدس رضوی و استانداری خراسان رضوی برای ارتقای کمی و کیفی خدمات به زائران انجام گرفته است، بیان کرد: اکنون باید با شناسایی ظرفیت‌ها و ایجاد بسترهای مناسب برای اسکان، حمل و نقل و تغذیه زائران و هم چنین ارائه پیوست‌های فرهنگی تأثیرگذار در سبک زندگی آن ها، در راستای معرفت افزایی هرچه بیشتر، اقدامات سریع و کیفی صورت پذیرد.
وی گفت: اطلاع‌رسانی در خصوص ظرفیت‌های خالی اسکان و ایجاد رقابت بین هتلداران، مهمانپذیران و میزبانان زائر در مشهد مقدس می‌تواند به افزایش تعداد زائران در ایام عادی سال بینجامد که در نهایت رضایت زائران و مجموعه های خدمت‌رسان را به دنبال خواهد داشت.

استفاده از تجارب موسسات خیریه
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر استفاده از تجارب ارزشمند موسسات خیریه‌ای که در مشهد مقدس مشغول به کار هستند، بیان کرد: با توجه به سیاست‌های راهبردی و کلانی که مقام معظم رهبری برای حرکت آستان قدس رضوی به وضوح ترسیم فرموده‌اند، توجه به محرومان و مستضعفان در راس برنامه‌های ما قرار گرفته است و در این مسیر از همه افراد و گروه‌هایی که در حال خدمت به زائران و مجاوران هستند، یاری می‌طلبیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از فعالیت‌های بنیاد زائر، گفت: احداث زائرسراهای ارزان قیمت، اقدام ماندگار و باقیات الصالحاتی است که نتیجه آن سال‌ها متوجه حال زائران مضجع شریف رضوی خواهد ماند و اقدمات شایسته و مبارکی نیز برای ایجاد تسهیلات توسط شهرداری و استانداری صورت گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: اما تا به ثمر رسیدن همه این تلاش‌ها باید فرصت را غنیمت بشماریم و با خیز و شتاب بیشتری با هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان استان در مرحله نخست زمینه تشرف افراد کم برخوردار و در گام بعدی امکان زیارت اقشار مختلف جامعه را فراهم کنیم.
گفتنی است؛ در این جلسه معاون هماهنگی امور زیارت استانداری خراسان رضوی، مدیرکل راه و شهرسازی استان، اعضای هیئت مدیره بنیاد زائر، مدیرکل حج و زیارت، مدیرکل کمیته امداد، شهردار منطقه ثامن و معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) به ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته و بیان نقطه نظراتشان در خصوص تسهیل زیارت پرداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.