۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
کد خبر: 372873

یکی از بهترین روش های غلبه بر افسردگی، انجام تمرینات ورزشی به خصوص پیاده روی است زیرا موجب ترشح آندروفین می شود.

بهترین راهکار برای دوری از افسردگی!

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازta sante.fr  Ameliore؛ امروزه به خوبی ثابت شده که تحرک روزانه برای حفظ تناسب اندام و سلامتی ضروری است. فعالیت جسمانی موجب کاهش خطر سرطان، بیماری های قلبی و سکته های مغزی می شود. البته طی سال های اخیر محققان به این نتیجه رسیده اند که ورزش تاثیر قابل توجهی بر سلامت روح و روان دارد.

در این باره پیاده روی می تواند به دوری از علائم افسردگی کمک شایانی کند. زمانی که فرد دچار افسردگی یا اضطراب می شود، احساس می کند که کنترل بر زندگی خود را از دست می دهد. پیاده روی موجب تطابق بهتر بدن می شود و در واقع اولین گام برای کنترل دیگر جنبه های زندگی است.

همه افرادی که از افسردگی رنج می برند می توانند با انجام پیاده روی منظم، احساس بهتری را در زندگی تجربه کنند. پیاده روی به خصوص برای بهبود افسردگی خفیف و موقت توصیه می شود. البته نکته مهم اینکه ورزش باید متناسب با شرایط فرد بوده و ریتم منظم و کافی نیز داشته باشد. از طرفی باید برای فرد با احساس لذت و علاقه همراه باشد. در غیر این صورت ممکن است خیلی زود سبب دلزدگی و کسالت شود.

هر فرد بزرگسال برای حفظ سلامتی باید طی هفته 150 دقیقه تمرین ورزشی با شدت متوسط انجام  دهد. اگر ورزش کردن را کنار گذاشته اید، باید به تدریج این عادت مفید را در برنامه روزانه بگنجانید و شدت را نیز کم کم افزایش دهید. در این صورت حتی 15 دقیقه پیاده روی برای طروات روحیه و دوری از استرس و تنش کافی است. برای پیشگیری از افسردگی توصیه می شود همیشه پیاده روی را جز کارهای روزمره بدانید.

ترجمه: مریم سادات کاظمی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.