ناگفته هایی از حقایق  بحران سوریه/ فساد و خیانت عامل سقوط شهرها

فارس: «سامی کلیب» نویسنده و روزنامه‌نگار سوری‌الاصل، در روزنامه السفیر لبنان، حقایق تازه و تکان ‌دهنده‏‏ای افشا کرده است که نشان می‌دهد برنامه‌ریزی برای براندازی حکومت سوریه و ایجاد جنگ در این کشور از سالها قبل برنامه‌ریزی و برای آن در کشورهای همسایه تدارکات لازم آماده شده بوده است. سامی کلیب در گزارش خود می‌نویسد: مسلماً تمامی کسانی که در ابتدای بحران، اقدام به تظاهرات می‌کردند، مزدور نبودند؛ در میان آن‌ها فقیر، کشاورز و آسیب‌دیده اجتماعی نیز حضور داشتند. یا کسانی که بر خلاف حکومت فکر می‌کردند و به علت طرز فکرشان سال‌ها در زندان گذرانده بودند.  با تمام این‌ها، روایت‌ رسانه‌های غربی را در مورد کشورم باور ندارم، چرا که غرض‌ورزی بالایی در آن‌ها وجود دارد. سازمان شفافیت بین‌المللی در سال2010 سوریه را در بین 180 کشور از لحاظ فساد، در رتبه 127 قرار داده بود. در همان زمان، روزنامه «لوموند» فرانسه، از احتمال تبدیل شدن سوریه به یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای منطقه طی 10سال پیش‌رو نوشته بود. بشار اسد در آن زمان توانسته بود تا حد بالایی امید را به جامعه باز گرداند، اما طبقه‌ای از سرمایه‌داران و فاسدان درون حکومت، مانعی بر سر راه پیشرفت بودند. وی می‌گوید: تمام کسانی که به خیابان‌ آمده بودند، به دنبال دموکراسی یا آزادی نبودند؛ در میان آنها کسانی بودند که علیه حکومت کینه یا تفکرات تندروی اسلامی داشتند یا آلت دست بازیگران پشت صحنه و سفارتخانه‌ها قرار گرفته بودند.

 افشاگری‌ وزیر دفاع سابق ایتالیا در خصوص بحران سوریه
سامی کلیب در ادامه، اطلاعات جدیدی از نقش عوامل بیگانه در شعله‌ور شدن بحران سوریه و تبدیل آن به جنگ داخلی تمام‌عیار را بیان می‌کند و می‌نویسد: «میشل ریمبو» سفیر سابق فرانسه در چندین کشور آفریقایی در کتاب (طوفان در خاورمیانه بزرگ) اطلاعات عجیبی از دست داشتن عوامل بیگانه در بحران سوریه ارائه می‌کند و می‌گوید:  در ژانویه2014 «ماریو مائورو» وزیر دفاع سابق ایتالیا روایتی از سفرش به کردستان عراق در سال2009 را بیان کرد و گفت که در آن سفر مجتمع‌های مسکونی متعددی دیده و پرسیده بود که این همه خانه برای چه منظوری ساخته می‌شود و در جواب شنیده بود: برای آوارگان جنگ سوریه. در آن زمان هنوز دو سال تا آغاز بحران سوریه مانده بود؛ به معنای دیگر توطئه علیه سوریه پیش از آغاز اتفاقات موسوم به بهار عربی (انقلاب‌های 2011) برنامه‌ریزی شده است. در این کتاب به نقل از وزیر دفاع سابق ایتالیا آمده است: برنامه‌ریزی برای انقلاب سوریه با کمک «برنامه دموکراسی برای سوریه»، سازمان غیردولتی که از سوی «سی آی ای» تغذیه مالی می‌شود، از تابستان2001 آغاز شد بود و «دنیس راس» مشاور اسبق باراک اوباما کسی است که پیشنهاد تشکیل «شورای ملی معارضان سوریه» را داده بود.

 فساد و تبعیض و مبارزه دولت با آن؟!
سامی کلیب در بخش بعدی می‌نویسد: فساد در طول جنگ، به گونه‌ای دیگر خود را نشان داد و «در سه سال ابتدایی اگر در بین برخی افسران و سیاسیون فساد حاکم نمی‌بود، شاهد سقوط شهرها و مناطق نمی‌بودیم. برخی از آنها در ازای دریافت پول، مناطق را واگذار یا موقعیت همرزمان خود را افشا می‌کردند. در برخی مواقع محاصره یک شهر لزوما توجیهات امنیتی نداشت و برخی از اعضای ارتش خود مانع ورود به شهر می‌شدند تا محاصره به طول بینجامد؛ چرا که قاچاق سلاح و کالا به داخل شهر برای آن‌ها سودهای دیوانه کننده‌ای در بر داشت». وی می‌افزاید: «تمام کسانی که از ارتش جدا شده‌اند، خائن نیستند، برخی از آن‌ها بخاطر محل زندگی‌شان مجبور بوده‌اند که از ارتش جدا شوند، در حال حاضر برخی از افراد داخل
«ارتش ‏آزاد» کماکان با ارتش سوریه در ارتباط هستند».

 چه انتظاری از دولت سوریه باید داشت؟
«سامی کلیب» می‌گوید: «در مناطق تحت تسلط افراد مسلح، انسان هیچ ارزشی ندارد مگر به واسطه حکم نماینده خلیفه و تصمیمات این نماینده که هیچ سنخیتی با زمان حاضر و با انسانیت ندارد. سر بریدن‌ها، قطع دست‌ها، سنگسارها و شلاق زدن‌ها به اندازه کافی گویای حقیقت امروز است».
وی تأکید می‌کند: «این ظالمانه است که از یک دولت در حال جنگ، انتظار حکومتی آرمانی داشته باشیم. همین که دولت سوریه (و ارتش آن) در برابر بزرگترین و سیاهترین جنگ جهانی علیه کشورش مقاومت می‌کند خود کافی است».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • انار IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    1 0
    جواب جانیت های اسد را باید ایرانی ها بدهند چون اسد اول می خواست برود شما انرا نگه داشتید مثل پدرش جنایکار کردید
  • ایم IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    0 0
    یاصاحب الزمان کجایی