فیلم های سینمایی که در دوره های سی و دوم و سی و سوم جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمدند، هنوز امکان نمایش در سینماها را نیافتند و «رستاخیز» همچنان بلاتکلیف است.

۲۱ فیلم امکان نمایش نیافتند/ سهم ناچیز سینمای کودک ونوجوان دراکران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،در سالهای گذشته فیلم های زیادی تولید و امکان اکران برایشان فراهم شد اما در میان فیلم های اکران نشده سهم سینمای کودک و نوجوان بیش از دیگر فیلم های سینمایی است. فیلم هایی که توانستند پروانه های زرین در رشته های مختلف را از آن خود کننداما همچنان در انتظار اکران باقی مانده اند. تاکنون 20 فیلم سینمایی امکان نمایش در سالن های سینما را نیافتند. این در شرایطی است که فیلم های جشنواره سی و چهارم فجر به تازگی در نوبت اکران قرار گرفتند همچنین تعداد فیلم های در حال تولید و خواهان اکران در سال 95 نیز رو به افزایش است و کار شورای صنفی نمایش را این تعداد فیلم سخت تر خواهد کرد.

اگر نگاهی گذرا تنها به فیلم هایی که در جشنواره فیلم فجر (دوره سی و دوم و سی و سوم فیلم فجر) و دوره بیست و هشتم جشنواره کودک و نوجوان اصفهان بیاندازیم با تعداد زیادی فیلم مواجه می شویم که ساخته اما هنوز امکان نمایش ندارند . از میان فیلم هایی که امکان نمایش برایشان فراهم نشده است .

 

از میان فیلم هایی که درجشنواره سی و سوم فیلم فجر به نمایش در آمدند فیلم های «شرفناز» (حسن نجفی)، «فرار از قلعه رودخان» (غلامرضا رمضانی)، «قول » (محمدعلی طالبی)، «مرگ ماهی» (روح الله حجازی)،  «مبارک» (محمدرضا نجفی امامی) هنوز موفق به اکران نشدند . این در شرایطی است که صحبت از اکران فیلم «مرگ ماهی» برای اکران دوم نوروز مطرح شد که هنوز در شورای صنفی نمایش به ثبت نرسیده است همچنین فیلم سینمایی «بدون مرز» ساخته امیرحسین عسگری نیز در گروه هنر و تجربه قرار است اکران شود.

فیلم هایی که موفق به دریافت جوایز متعدد از بیست و هشتمین دوره جشنواره کودک و نوجوان اصفهان شدند فیلم های «آوا» (سیامک کاشف آذر)، «دزد و پری« (حسین قناعت)، «باغ بهشت» (مرتضی محمدیان)،  «به بادبادک ها شلیک نکنید» (حسین قاسمی جامی)، موفق اکران نشدند.

 

از میان فیلم هایی که در جشنواره سی و دوم فیلم فجر به نمایش درآمده اما رنگ پرده به خود ندیدند تعداد بیشتری است. «رستاخیز« (احمدرضا درویش)، «سرزمین رها» (مهرانفر)، «شهابی از جنس نور» (محمدرضا اسلام لو)، «شیفتگی» (علی زمانی عصمتی)، «گنجشگک اشی مشی» (غلامرضا رمضانی، مسعود کرامتی، وحید نیکخواه آزاد)، «برلین منفی هفت» (رامتین لوافی)، «رنج و سرمستی» (جهانگیر الماسی)، «زمستان آخر» (سالم صلواتی) ، «افسانه سرزمین گوهران» (مجید شاکری)، «تابستان طولانی» (علی خزاعی فر)، «رنجرو» (احسان عبدی پور)، «یک ، دو، سه ... پنج» (محمد معیری) و اکران نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.