قدس آنلاین – یزد: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت : در اجرای طرح قاضی مدرسه که با استقبال دانش آموزان و مربیان مدارس مواجه است ، سئوالات زیادی مطرح می شود که باید مورد بررسی علمی قرار گیرد.

لزوم  تأمل و بررسی دقیق سوالات دانش آموزان در طرح قاضی مدرسه

به گزارش قدس آنلاین از یزد، سید علی اصغر رفاهی در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد ضمن بررسی راهکارهای همکاری بیشتر در اجرای برنامه های سال جاری ، اظهار داشت :در جامعه امروز ثابت شده است که آموزش مي تواند در پيشگيري از وقوع جرم نقش به سزايي ايفا کند و از اینرو  می توان آموزش و آشنايي دانش آموزان در مدارس با انواع جرم، مجازات و راه هاي پيشگيري از جرائم را بسيار تأثيرگذار تحقق اين امر قلمداد کرد.

این مقام قضایی تصریح کرد : در حاشیه اجرای طرح قاضی مدرسه سئوالات زیادی از سوی دانش آموزان مطرح می گردد که نشان از دغدغه های این قشر در جامعه امروزی دارد و باید با بررسی علمی دقیق با تفکیک موضوع سئوالات و فراروانی آنها ، نتایج قابل عرضی را استحصال کرد.

رفاهی از دیگر برنامه مهم سال جاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری را  تلاش در جهت فراگیر نمودن آموزش های پیش از ازدواج دانست و گفت : متاسفانه با وجود قریب به 11 میلیون جوان در سن ازدواج ، اقدامی درجهت آموزش آنها صورت نمی گیرد و اگر هم آموزشی انجام می شود بسیار جزئی و پراکنده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با اشاره به خلأ وجود آموزش های پیش از ازدواج در سیستم آموزشی در این زمینه پیشنهاد داد : با نظر مشاوران آموزش و پرورش برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه ، کارگاه های آموزش پیش از ازدواج برگزار گردد . 

وی اختصاص حداقل 5 دقیقه از وقت  کلاس توسط معلمان به مسائل مرتبط با آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های جامعه را خواستار شد و ابراز داشت :  در جهت بالاتر بردن آگاهی و توان دانش آموزان در هنگام مقابله با انواع آسیب های در کمین سنین نوجوانی و جوانی ، چنانچه معلمین 5 دقیقه از وقت خود را در این خصوص صحبت کنند و به دانش آموزان در این زمینه اطلاعات لازم را بدهند ، شاهد تحول چشمگیری در زمینه مقابله با این آسیب های اجتماعی در این قشر خواهیم بود.

رفاهی ، دانش آموزان را  تشنه اجرای طرح هایی مانند طرح قاضی مدرسه دانست و اظهار داشت : در انتهای مراجعه به هر مدرسه با اشتیاق فراوان دانش آموزان مواجه هستیم بطوریکه جلسه همیشه بیش از ساعت پیش بینی شده بطول می انجامد  و  ما با انبوهی ازسوالات دانش آموزان روبرو می شویم.

وی ادامه داد : سوالات مطرح شده از سوی دانش آموزان بسیار تأمل برانگیز است و باید مورد توجه مسئولین قرار بگیرد .   

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.