۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
کد خبر: 373056

قدس آنلاین: متاسفانه ایران معرفی درستی از مدافعان حرم نداشته‌ است و در همین راستا شبکه‌ای که هزینه آن را صهیونیست‌ها می‌پردازند، تلاش کرده تا فعالیت ایران در این حوزه را زیر سوال ببرد.

معضل رسانه ای مدافعان حرم

به گزارش قدس آنلاین، جواد اردکانی، کارگردان سینما و تلویزیون با بیان این‌که هجمه شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره تازگی ندارد، اظهار کرد: من در خانه‌ام ماهواره ندارم و برای همین نمی‌توانم نسبت به کیفیت کارهایی که از آن شبکه‌ها پخش می‌شود اظهارنظری کنم، اما همین اندازه می‌دانم که در آن شبکه‌ها، آثاری که ساخته می‌شود برای خوشایند ما نیست، بلکه اهدافی در آن دنبال می‌شود که مد نظر صاحبان آن شبکه‌هاست.

 

وی افزود: مسلماً سیاست‌گذاران این شبکه‌ها دوستان ما نیستند، بلکه اکثراً توسط صهیونیست‌ها حمایت و هدایت می‌شوند و برای همین وقتی به کلیت برنامه‌های نمایشی و مستند آن شبکه‌ها دقیق شویم خواهیم فهمید که به انحای مختلف سعی می‌کنند، فرهنگ ایران اسلامی را مورد هجمه قرار دهند. این اتفاق طی این روزها در قالب سریال‌های نمایشی شکلی جدی به خود گرفته است، چون بنیان خانواده که اصلی‌ترین بخش در هر کشوری است مورد هجمه این دست شبکه‌ها قرار گرفته.

 

اردکانی با بیان اینکه کم‌کاری ما ابزاری مهم در موفقیت شبکه‌های ماهواره‌ای است، گفت: متاسفانه بخش عمده‌ای از موفقیت این شبکه‌ها در جذب تماشاگر از آنجا نشئت می‌گیرد که ما نتوانسته‌ایم رسالت خود را به درستی انجام دهیم. همین عامل سبب شده که خلأ به وجود آید تا دشمن هجمه خود را از طریق شبکه‌های بیگانه به کشورمان وارد کند.

 

این فیلمساز در پاسخ به این مطلب که اخیراً از شبکه «من و تو» مستندی پخش شده که در آن مدافعان حرم زیر سؤال رفته‌اند؟ این گونه جواب داد: متاسفانه ایران معرفی درستی از مدافعان حرم نداشته‌ است و در همین راستا شبکه‌ای که هزینه آن را صهیونیست‌ها می‌پردازند، تلاش کرده تا فعالیت ایران در این حوزه را زیر سوال ببرد. در عین حال باید توجه داشت که موضوعاتی چون مدافعان حرم، جزء اولویت‌های ملی ماست که به بحث امنیت ملی ربط دارد.

 

رسانه ملی، معرف زیبایی برای مدافعان حرم باشد

کارگردانی فیلم سینمایی «شور شیرین» ادامه داد: رسانه ملی مکلف است که در این حوزه فعالیت کند. این اتفاق نیز فقط نباید به چند کار مستند ختم شود، بلکه ساخت فیلم‌ها و سریال‌های خوب و با کیفیت می‌تواند مردم ایران و در بُعد جهانی،‌ مخاطبان فرامرزی را با زندگی این قهرمانان ایرانی آشنا کند. اگر این اتفاق روی دهد، مطمئن باشید که تقلای شبکه‌های معاند در این باره تاثیری نخواهد داشت.

 

وی در پاسخ به این که چرا در برنامه‌هایی که از سیما پخش می‌شود، چهره مدافعان حرم تا به این اندازه معنوی ترسیم می‌شود؟ گفت: درباره این موضوع نمی‌توان به راحتی اظهار نظر کرد، چون هم اکنون رزمندگان ما در خارج از مرزها مشغول دفاع از کشور هستند، به همین دلیل اگر بخواهیم چهره‌ خاکستری از آنها به مخاطبان نشان دهیم، به نوعی صدمات جدی متحمل می‌شویم. برای همین در این حوزه نمی‌توان همانند سینمای دفاع مقدس که دو دهه از آن گذشته، شخصیت‌پردازی چند بُعدی از رزمندگان انجام داد.

 

اردکانی در پایان بیان کرد: تا زمانی که ما در مباحث فرهنگی ـ هنری شکلی منفعل به خود گرفته باشیم، باید بیش از هجمه‌هایی که اکنون بر فرهنگ ما وارد می‌شود، منتظر آسیب‌های شبکه‌های ماهواره‌ای باشیم. این معضل در شرایطی رخ می‌دهد که با توجه به پتانسیلی که در بین سینماگران ما وجود دارد قادر هستیم باورها و تفکرات انقلابی خود را با زبان سینما به دنیا صادر کنیم.

ایکنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.