قدس آنلاین/ مهناز خجسته نیا : رئیس شورای اسلامی شهر مشهد که به مناسبت روز شوراها در جمع خبرنگاران حاضر شده بود به عملکرد شهرداری مشهد طی دوره چهارم شورای شهر نمره ۱۷ داد.

نمره ۱۷ شهرداری مشهد از شورای اسلامی شهر

به گزارش خبرنگار ما انتظاری هروی برخی اقدامات شهرداری چون افزایش سرانه فضای سبز و توسعه حمل و نقل ریلی را در حد مطلوب اعلام کرد و گفت: اما در برخی حوزه‌ها هنوز عقب هستیم.
وی با بیان اینکه زمانی که شهردار را انتخاب کردیم، او خودش را عضو بیست و ششم شورای شهر مشهد می‌دانست، افزود: اما شهردار در اجرای مصوبات شورا تنها نیست و مجموع مدیران و معاونان شهرداری هستند که مدیریت شهری را شکل می‌دهند.
وی برای کسب 3 نمره باقی تا 20 طی یک سال و نیم باقی مانده از شورای چهارم به شهردار مشهد فرصت داد و اظهار امیدواری کرد، اقدامات ارزشمندی در این مدت برای جبران عقب ماندگی های مدیریت شهری اتفاق بیفتد.
وی با انتقاد از اجرایی نکردن همه مصوبات شورا توسط شهرداری گفت: اجرای همه مصوبات توسط ناظرین شورا دنبال می‌شود، اما بخشی اجرا نشده که پیگیر اجرای آن‌ها به شکل طرح سوال از شهردار و یا ارایه طرح تحقیق و تفحص هستیم.
 نقاط ضعف و قوت شورای شهر مشهد
انتظاری هروی در تشریح نقاط قوت و ضعف شورای اسلامی شهر مشهد نیز به همدلی و همزبانی به عنوان نقطه قوت و از سوختن فرصت‌ها به عنوان ضعف شورا یاد کرد و گفت: خوشبختانه در این دوره از شورا به رغم اختلاف سلیقه سیاسی اعضا اما همه در کنار هم بدون پرداختن به امور حاشیه‌ای، مصوباتی رأی آورد که نقطه قوت این دوره از شورا به شمار می‌آید.
وی از فرصت‌هایی که پیش روی شورای اسلامی شهر برای انجام کارهای بزرگ در مشهد بود اما از دست رفت نیز اظهار تأسف کرد و افزود: این مهم به دلیل تعلل برخی از دستگاه‌ها و موانع تراشی آن‌ها اتفاق افتاد.
 نظارتها کافی نیست
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به برخی انتقادها از عدم نظارت شفاف از شهرداری نیز گفت: ضعف نظارت شورا بر شهرداری را قبول ندارم گرچه ما در نظارت کردن به جایگاه واقعی نرسیده ایم.
وی با تأکید بر نظارت جدی از سوی شورای شهر بر عملکرد شهرداری افزود: گواه این ادعا اجرای سیستم یکپارچه شهرسازی به جهت جلوگیری از تداخل نیروی انسانی در صدور پروانه های ساختمانی است. وی با اشاره به اینکه با راه اندازی سامانه يكپارچه شهرسازي دست واسطه هایی که با دريافت رشوه زمينه فساد اداري را فراهم می‌کردند کوتاه شده افزود: در این راستا طی سال‌هاي گذشته با بيش از 200 نفر متخلف در شهرداري نیز برخورد شده است.
به گفته وی ممکن است تخلفاتی نیز در این مدت انجام شده باشد، اما این اطمینان خاطر نیز وجود دارد که نظارت هست ولی کافی نیست.
 بررسی لایحه راهکارهای خروج صنعت ساخت و ساز از رکود
انتظاری هروی در ادامه از بررسی لایحه راهکارهای خروج صنعت ساخت و ساز از رکود در کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر مشهد خبر داد و گفت: این در حالی است که 240 شغل مستقیم و غیر مستقیم حوزه صنعت ساخت و ساز به دلیل رکود خوابیده است.
وی همچنین تحقق قابل قبول بودجه سال گذشته شهرداری مشهد را به فال نیک گرفت و گفت: این مهم درشرایطی که صدور پروانه های ساختمانی نسبت به سال 91 و 92 بیش از 70 درصد کاهش داشته اقدامی درخور تحسین است.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از ابلاغ نکردن طرح جامع این کلانشهر به رغم گذشت بیش از یک سال از تصویب آن به شدت گلایه کرد و از رسانه های گروهی تقاضا کرد این موضوع را به جد پیگیری کنند.
وی با بیان اینکه تا زمانی که طرح جامع ابلاغ نشود طرح تفصیلی مناطق نیز بلاتکلیف است، گفت:  90 درصد از مراحل تهيه و تنظيم طرح تفصيلي مشهد پايان يافته و اين طرح معطل ابلاغ طرح جامع و انطباق دادن با طرح جامع است.   
انتظاري هروي همچنين با انتقاد از بلند مرتبه سازي در اطراف حرم مطهر رضوي در سال‌هاي گذشته و محدود شدن منظر گنبد حرم مطهر امام رضا(ع) اظهار داشت: این موضوع ظلم به مشهد بوده است.
 دلایل معلق ماندن طرح انتقال بیمارستان قائم
وی درباره چگونگی طرح انتقال بيمارستان قائم مشهد نيز اظهار داشت: با توجه به هزينه بالای تأمین تخت بيمارستانی دولت اعلام كرده در شرايط موجود كشور امكان تامين اعتبارات دولتي فراهم نيست.
انتظاری هروی با اذعان به اینکه از بدو انقلاب تاکنون هیچ بیمارستان دولتی در مشهد ساخته نشده گفت: این درحالی است که مشهد با کمبود 3 هزار تخت بیمارستانی مواجه است.
وی هزینه تأمین هر تخت بیمارستانی را 500 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: با این احتساب تأمین اعتبار 3 هزار تخت خارج از توان دولت است.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در عین حال از تهيه طرح انتقال اين بيمارستان و جانمايي بيمارستان جديد از سوي شوراي شهر مشهد خبر داد و اظهار داشت: شورای شهر برای تهیه این طرح 100 میلیون تومان به مشاور پرداخت کرده اما اجرای آن نیازمند تبدیل به یک طرح اقتصادي است.
 نادیده گرفته شدن ارزش وقت شهروندان در ناوگان اتوبوسرانی
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در پایان و در پاسخ به تناقض گویی در خصوص کمبود ناوگان اتوبوسرانی نیز گفت: مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی اعلام کرده کمبود ناوگان نداریم اما به گفته من 3 هزار دستگاه اتوبوس برای کلانشهر مشهد نیاز است و این به دلیل اتلاف وقت مسافران در ایستگاه‌ها می‌باشد. وی با بیان اینکه مسافران این ناوگان نباید بیش از چند دقیقه در ایستگاه معطل بمانند، افزود: بنابراین قابل قبول نیست که پس از معطلی دو ساعته مسافران در برخی اوقات معتقد باشیم کمبود نداریم.
به گفته وی سرویس دهی این ناوگان باید به گونه ای باشد که مسافران آن بدانند اتوبوس کی به ایستگاه می‌رسد در غیر این صورت برای وقت مردم هیچ ارزشی قایل نشده ایم.
 درحاشیه : رئیس شورای اسلامی شهر مشهد درباره نامه كميسيون امر به معروف شوراي شهر مشهد و ارسال آن به رسانه‌ها در خصوص حجاب و عفاف نيز گفت: طبق آیين نامه بايد مكاتبات با امضا رئيس شوراي شهر باشد، ولي اين نامه به امضاي بنده نرسيده لذا چگونگی ابلاغ آن بايد بررسي شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.