در بیانیه کانون تربیت اسلامی به مناسبت روز معلم آمده است: اکنون که در آستانه تشکیل دهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار داریم، انتظار می‌رود دستگاه تعلیم و تربیت در کانون توجه قوه مقننه قرار گیرد.

 دستگاه تعلیم و تربیت در کانون توجه مجلس دهم قرار گیرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، در بیانیه کانون تربیت اسلامی به مناسبت روز معلم آمده است: فرا رسیدن روز معلم - روز تکریم و سپاس از معلمان و مربیان دلسوزی که بزرگ ترین نقش را در ترسیم آینده کشور بر عهده گرفته‌اند- بر امت مسلمان و انقلابی ما مبارک‌ باد. استاد شهید مرتضی مطهری، نماد اندیشه‌ورزی مؤمنانه و مجاهدانه معلمانی است که رسالت تربیتی خود را فراتر از محدودیت‌های اجرایی و رقابت‌های حزبی، تعریف کرده‌اند و منزلت واقعی خود را در تلاش پیامبرانه‌ای می بینند که رشد و تعالی مادی و معنوی انسان‌ها و مبارزه با جهل و استکبار و تجاوز و ایستادگی در برابر باطل، سرلوحه دعوت و تربیت آنان بوده است.
امروز معلمان و مربیان مؤمن و انقلابی ما برای ایفای این نقش، خود را بیش از پیش موظف و مسئول می‌دانند،  به ویژه در برابر هجمه توطئه‌آمیز دشمنان برای نفوذ فکری و فرهنگی و سست کردن باورهای دینی و انقلابی نوجوانان و جوانان، احساس وظیفه بیشتری دارند.
در این بیانیه آمده است: مسئولان و مدیران عالی آموزش و پرورش نیز باید زمینه ایفای این رسالت را بیش از قبل فراهم سازند. حفظ کرامت، تأمین معیشت و ارتقای مهارت‌های معنوی و علمی معلمی و استفاده از ظرفیت‌های ملی برای تحقق رهنمودهای ارزشمند و سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب، وظیفه مسئولان دستگاه تعلیم و تربیت است.
یادآوری و تأکید بر اهتمام مؤثر و برنامه‌ریزی شده در راستای اجرای کامل سند تحول و تقویت زیرساخت‌های لازم برای ارتقای کارآمدی تعلیم و تربیت رسمی و عمومی، در این مجال ضروری است. در این میان، حضور فعال و همکاری همه جانبه خانواده‌ها با مدارس و توجیه رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی، به اهمیت امر تعلیم و تربیت و کمک به ایفای نقش آینده سازی معلمان و مربیان نیز لازم است.
این بیانیه می افزاید: اکنون که در آستانه تشکیل دهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار داریم، انتظار می‌رود دستگاه تعلیم و تربیت در کانون توجه و اهتمام درخور قوه مقننه قرار گیرد و با رویکردی عمیق و آینده‌نگرانه، زمینه‌های قانونی برای ثبات، تعالی و کارآمدی آموزش و پرورش و تحقق سیاست‌های کلان ابلاغی و در نتیجه تحول بنیادین در دستگاه تعلیم و تربیت کشور فراهم شود.
در این زمینه محورهای مهمی همچون احیای امور تربیتی و پرورشی، عدالت آموزشی، اقتصاد آموزش و پرورش، سرمایه انسانی و تربیت معلم، ثبات مدیریتی و اقتدار تربیتی و علمی در آموزش و پرورش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
"کانون تربیت اسلامی" ضمن تبریک مجدد هفته بزرگداشت مقام معلم، به همه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت به ویژه معلمان و مربیان عزیز، آمادگی خود را برای همفکری و همکاری با مراکز و دستگاه های ذیربط در راستای تعالی تربیتی جامعه و کارآمدی نهاد تعلیم و تربیت اعلام می‌دارد و با شهیدان و امام شهیدان تجدید عهد می‌کند و توفیق روزافزون همکاران را از درگاه الهی درخواست دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.