امام‌جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه بلوکه کردن دارایی‌های ایران در بیش از ۳۰ سال گذشته بزرگ‌ترین دزدی بین‌المللی است گفت: دستبرد ۲ میلیارد دلاری به دارایی‌های ایران دزدی دیگری از سوی آمریکا و نقض آشکار برجام است.

نقض آشکار برجام / بلوکه کردن اموال، دزدی بین‌المللی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جلال احمدپناهی ظهر امروز در خطبه‌های آئین سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته سمنان در مصلی این شهر اظهار داشت: امروز آمریکا در ادامه سیاست‌های خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه‌های واهی به 2 میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران دستبرد زده است.

وی بابیان اینکه این دستبرد دو میلیارد دلاری آمریکا نقض آشکار و کامل برجام است؛ اقدام آمریکا را در این زمینه به‌شدت محکوم و از آن انتقاد کرد.

امام‌جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه آمریکا برای مصادره اموال ایران بهانه‌های واهی می‌آورد گفت: دشمن همیشگی جمهوری اسلامی ایران یعنی آمریکا برای توجیه این دزدی آشکار خود ما را به دست داشتن در انفجار بیروت و کشته شدن سربازان آمریکایی در این حادثه در 30 سال گذشته متهم می‌کنند که خودشان نیز می‌‌دانند که این ادعاها دروغی بیش نیست.

احمد پناهی با اشاره به تذکرهای مقام معظم رهبری درباره غیرقابل‌اعتماد بودن آمریکا بیان کرد: بارها شاهد فرمایشات مقام معظم رهبری درباره غیرقابل‌اعتماد بودن آمریکا بوده‌ایم و امروز نیز می‌بینیم که بار دیگر غیرقابل‌اعتماد بودن این کشور استکباری به اثبات رسیده است.

وی بلوکه‌کردن دارایی‌های ایران در بیش از 30 سال گذشته را بزرگ‌ترین دزدی بین‌المللی خواند و با اشاره به اینکه رأی یکی از دادگاه‌های کشور آمریکا مبنی بر تصرف این کشور به 2 میلیارد دلار از دارایی‌های کشور نشان‌دهنده غیرواقعی بودن حسن نیت ادعایی آمریکایی‌ها در موضوع برجام است تصریح کرد: با این رأی بار دیگر شاهد دزدی دیگری از سوی آمریکایی‌ها هستیم.

امام‌جمعه موقت سمنان با اشاره به باور نداشتن و عدم اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری از سوی برخی مسئولان و کارشناسان کشور، این مهم را زمینه‌ساز وارد شدن خسارت‌های بزرگی به کشور دانست و افزود: امروز مسئولان کشورمان باید قاطعانه با این دست‌درازی آمریکایی‌ها برخورد کنند.

احمد پناهی با اشاره به فرارسیدن هفته گرامیداشت مقام معلم بر ضرورت توجه به مسائل تربیتی دانش ‌آموزان در مدارس تأکید و تصریح کرد: معلمان کشور باید در تربیت فرزندان این مرزوبوم، شهید مطهری را الگوی خود قرار دهند.

وی به فرارسیدن هفته کارگر نیز اشاره کرد و گفت: باید به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران توجهی ویژه و عملی شود.

امام‌جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه توجه و تأکیدات ویژه مقام معظم رهبری به حمایت از تولیدات داخلی در واقع همان توجه به اقتصاد مقاومتی است، بر ضرورت عدم ورود اجناس خارجی به داخل کشور در صورت وجود مشابه داخلی آن تأکید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.