قدس ‌آنلاین- تبریز: رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی گفت: صنعتی شدن جوامع سبب نابودی مهارت‌های ذهنی و دستی هنرمندان شده است و از بسیاری جهات، تهدیدی بزرگ علیه هویت ملی جوامع محسوب می‌شود.

صنعتی شدن جوامع سبب نابودی مهارت‌های ذهنی و دستی هنرمندان شده است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، غدا هیجاوی امروز در همایش صنایع دستی، صلح و خلاقیت در تبریز، دنیای امروز را دنیایی با چالش های فراوان عنوان کرد و مدرنیزه شدن را یکی از بزرگترین دغدغه های جوامع امروزی دانست.   

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی افزود: صنعتی شدن جوامع سبب نابودی مهارت‌های ذهنی و دستی هنرمندان شده است و از بسیاری جهات، تهدیدی بزرگ علیه هویت ملی جوامع محسوب می‌شود.

وی، تنها راه مقابله با این چالش‌ها را معرفی ایده‌های جدید و خلاقانه برای غلبه بر پدیده صنعتی شدن دانست و هنر صنایع دستی را مصداق بارز صلح خلاق عنوان کرد.

غدا هیجاوی، یک اثر خلاق صنایع دستی که توسط دست‌های توانمند هنرمندی ساخته می‌شود را نشأت گرفته از روح، نیروهای فکری، فرهنگی و حتی مذهبی آن جامعه دانست.

وی با تأکید بر رابطه متقابل بین صلح و خلاقیت، ایجاد صلح جهانی را زمینه ساز شکوفایی هنری دانست و متقابلا هنر و صنایع دستی را نمادی از صلح در جهان عنوان کرد.  

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی تبیین کرد: بدون شک، یک محیط صلح آمیز در بروز خلاقیت‌ها و ارائه تولیدات نفیس و ارزنده صنایع دستی تأثیر چشمگیری خواهد داشت؛ امروزه دولت‌ها برای حمایت، پشتیبانی و ارائه خدمات در راستای توسعه بخش صنایع دستی، سعی در تامین امنیت و ایجاد فضای صلح آمیز اجتماعی و اقتصادی برای هنرمندان و شاغلین در این رشته دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.