روزنامه‌نگار آمریکایی می‌گوید واشنگتن با برنامه‌ریزی یک حمله ساختگی در سوریه و مقصر جلوه دادن دولت این کشور تصمیم داشت مقدمات حمله نظامی را فراهم کند، و وزیر خارجه این کشور یقینا از این برنامه اطلاع داشت.

افشاگری خبرنگار آمریکایی: او از حمله خبر داشته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، سیمور هرش، روزنامه‌نگار مستقل آمریکایی،‌ در مصاحبه‌ای با وب‌سایت Alternet.org در پاسخ به سؤالی درباره نقش هیلاری کلینتون،‌ در عملیات کنسولگری این آمریکا در لیبی در جمع‌آوری گاز سارین و انتقال آن از طریق ترکیه به سوریه برای یک عملیات ساختگی حمله شیمیایی، تأکید دارد که یقینا وزیر خارجه وقت آمریکا از این عملیات آگاهی داشت.

آمریکایی‌ها قصد داشتند با یک حمله ساختگی شیمیایی در سوریه و مقصر جلوه دادن دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، بهانه لازم برای انجام اقدام نظامی علیه وی را فراهم کنند.

هرش می‌گوید: «سفیر که در آنجا کشته شد، فردی بود که به نظر من سر راه سیا قرار نمی‌گرفت. همانگونه که من نوشته‌ام وی در روز عملیات با رئیس پایگاه سیا و شرکت حمل و نقل صحبت می‌کرد. وی یقینا درگیر و مطلع بود. و امکان ندارد فردی در چنین جایگاه با رئیسش [وزیر امور خارجه] صحبت نکند.»

در سال 2013، کریستوف لهمان، روزنامه‌نگار مستقل در تحقیقی جامع با عنوان «مقامات ارشد آمریکایی و سعودی مسئول حملات شیمیایی سوریه» نوشت که «مدارک مستقیما به کاخ سفید، مارتی دمپسی رئیس ستار مشترک، جان برنان رئیس سیا، شاهزاده بندر رئیس اطلاعات سعودی و وزارت کشور عربستان سعودی اشاره دارند.»

طی چند سال جنگ داخلی در سوریه رسانه‌ها گزارش‌های مختلفی درباره استفاده گروه‌های تروریستی از تسلیحات شیمیایی و نیز ارائه این تسلیحات توسط قدرت‌های خارجی منتشر کرده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.